menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia

Ga naar meest recente reactie

olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Hey,
Ik heb zopas een nieuwe Strelitzia. Mijn oude had ik in een kamer met extra groeilicht binnen in de huiskamer geplaatst. Deze ziet er niet meer zo fris uit. Nu vroeg ik me af of ik de nieuwe strelitzia gewoon in de serre mag zetten bij mijn andere planten het is er minimum 8gr. Ik las op internet dat de minimum temperatuur voor overwintering 13gr is. Waar zet ik hem dan het best?
Alvast bedankt voor de tips.
donderdag 12 februari 2015 - 09:55
Patrikc

Patrikc

Ik denk dat een goed lang groeiseizoen (februari-november) en voldoende licht tijdens de winter belangrijker is dan enkele graden meer of minder.

In Corsica heb ik Strelitzia's zien staan in vollegrond, het blijft er zeker niet boven 8° in de winter. Wel veel licht en regelmatig ook eens een echt mooie dag in de winter.

De mijne staan in een veranda 13-16°.
donderdag 12 februari 2015 - 10:30
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Ik heb hem nu voorlopig in de serre gezet. Is er speciale voeding die de plant moet krijgen of kan ik dit met een algemene mediterrane meststof ook bemesten. Het is naar het schijnt een gemakkelijke plant maar ik heb minder zorgen rond mijn olijfbomen dan met de strelitzia. Raar. Ik zal hem in het voorjaar (wanneer het wat warmer is) verplanten. Kan ik dit ook doen in mediterrane potgrond of zou ik potgrond nemen voor palmen. Deze potgrond is namelijk lichter van structuur. Alvast dank voor de hulp.
donderdag 12 februari 2015 - 17:39
Ernas

Ernas

Ik heb al jaren eentje die gewoon de serre ingaat, waar het rond de 5 graden is, en dit zonder problemen. In het voorjaar krijgt hij zijn plekje buiten, en daar blijft hij dan staan tot de volgende herfst.
Mediterrane grond is goed om te verplanten, ikzelf gebruik gewone potgrond.

Groetjes, Erna
vrijdag 13 februari 2015 - 11:52
Patrikc

Patrikc

Hier staat hij gewoon in een pot met tuingrond.
zaterdag 14 februari 2015 - 20:06
zourky

Zourky

Allo iedereen,
Bij ons staan ze nu in de veranda met verschillende bloemkoppen,volgende week zal er één open staan en de anderen volgen, in Mei gaan ze terug naar buiten tot het winter wordt en zo ieder jaar

Groetjes Richard
zondag 15 februari 2015 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon