menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamerplanten kalkbehoefte

Kleinedikken

Kleinedikken

Hallo, beste plantenliefhebbers.
We zijn er aan gewend dat veel kamerplanten uit het regenwoud stammen en dus geen kalk verdragen.
Maar er zijn er ongewijfeld ook bij die wel kalk nodig hebben. Bijvoorbeeld van een dadelpalm weet ik zeker dat kalk noodzakelijk is. En bij de meeste keukenkruiden ook.

Wanneer je iets opzoekt, krijg je echter de meestal reeds gekende theorie te lezen, maar nergens concrete info. Zou er echt geen lijst bestaan met kamerplantennamen en een simpele verwijzing erbij kalk/geen kalk?

Ondertussen zou ik al flink geholpen zijn, als ik wist van Chlorophytum,Ficus ginseng en Ficus benjamina of ze kalk verdragen, of zelfs nodig hebben..


woensdag 22 januari 2014 - 15:57
Polplastron

Polplastron

Ik vermoed eigenlijk dat die kalkgift zowat automatisch gebeurt met elke gietbeurt als je met leidingwater giet ...
woensdag 22 januari 2014 - 17:41
Kleinedikken

Kleinedikken

Dat is het nu juist, ik geef mijn plantjes regenwater, en ik denk dat dit voor fde meest kamerplanten goedis, maar niet voor allemaal.
woensdag 22 januari 2014 - 19:19
hanninkj

Hanninkj

Het klopt dat bepaalde planten kalk nodig hebben. Ik heb dat zelfs met een bepaalde Clematis. Ik geef de kalk in de vorm van Calcium EDTA. Lost gemakkelijk op en kun je zelfs op het blad spuiten.

Ton
donderdag 23 januari 2014 - 19:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon