menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Avocado

Rudi

Tekst aangepast

Rudi

hallo,

Gisteren zag ik een avocadoplantje dat zijn bladeren helemaal verloren.Juist bovenaan waren er nog een paar blaadjes die aan 't verdrogen waren.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Te weinig licht? Te koud?

Mvg
Rudi
zondag 18 maart 2007 - 08:41
Tine

Tine

Ik denk dat de luchtvochtigheid te laag was. Ik heb ze ook maar heb er verder geen last van. De planten staan in de keuken. warm en licht en de luchtvochtigheid is iets meer dan normaal. Ze doen het uitstekend.

Tine.
zondag 18 maart 2007 - 08:56
Knn87

Knn87

Hoi,
Ik heb twee avocadoplanten, waarvan 1 als onkruid groeit. De andere groeit helaas niet meer,maar gaat ook niet dood. De bladeren voelen stevig en gezond en zijn ook groen.
Ik heb een maand geleden de aarde van beide planten verwisseld. De plant die niet meer groeit had misschien 4x meer wortels dan zijn broertje die wel groeit. Iemand tips? Ik heb foto gemaakt van boven, het stukje waar nieuwer bladeren uitkwamen is gedroogd.

Ps: er zitten ook kleine fruitvlieg achtig beestjes erop. Mij is verteld dat ze geen kwaad kunnen.
maandag 22 juni 2020 - 08:21
Knn87

Knn87

Hoi,
Ik heb twee avocadoplanten, waarvan 1 als onkruid groeit. De andere groeit helaas niet meer,maar gaat ook niet dood. De bladeren voelen stevig en gezond en zijn ook groen.
Ik heb een maand geleden de aarde van beide planten verwisseld. De plant die niet meer groeit had misschien 4x meer wortels dan zijn broertje die wel groeit. Iemand tips? Ik heb foto gemaakt van boven, het stukje waar nieuwer bladeren uitkwamen is gedroogd.

Ps: er zitten ook kleine fruitvlieg achtig beestjes erop. Mij is verteld dat ze geen kwaad kunnen.

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 22 juni 2020 - 08:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon