menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleander verwijderen

Ga naar meest recente reactie

Truus1952

Truus1952

Heb een huis is Dalmatie, daar hebben buren zo 12 jaar geleden oleanders geplaatst,
nu heb ik problemen met weer andere buren omdat ze giftig zijn als je vijanden wilt moet je oleanders planten zeggen ze, nu wil ik geen buren ruzie meer, dus ik wil de oleanders verwijderen maar dat is erg moeilijk heeft u een tip voor mij?? niemand wil ze hebben dus ik moet wel.
hoor het graag
m.v.g.
Truus
zaterdag 22 juni 2013 - 11:23
groenbloemeke

Groenbloemeke

Volgens mij is het spreekwoord mis
Volgens mij gaat het dan over Bamboe
zaterdag 22 juni 2013 - 13:52
Truus1952

Truus1952

ben ik zo onduidelijk geweest en gaat om de Oleander struiken.
graag toch iemand die mij kan helpen??
Bedankt alvast
truus
zaterdag 22 juni 2013 - 13:59
jdcoster

Jdcoster

Dat zal met de spade of met de bijl moeten, afhankelijk van de dikte van de stammetjes. Als dat al een dicht struikgewas geworden is zal er ook nog geduld aan te pas komen.
Welke oplossing had u dan verwacht?
zaterdag 22 juni 2013 - 14:28
Truus1952

Truus1952

had eigenlijk verwacht dat u een tip heeft voor een niet te schadelijk middel, de wortels van mijn Oleanders zijn zo diep dat ik ze niet met de bijl weg kan krijgen.
zondag 23 juni 2013 - 00:20
deHaan

DeHaan

Als je de wortels van een oleander op 40cm diep doorsteekt/zaagt/knipt en de plant weghaald, komt hij echt niet meer op.
Je hoeft de wortels echt niet weg te halen.

Een grote boom (meer dan 15m hoog) is met een spa en een handbijl te verwijderen.
Je ben even bezig, maar het gaat.
zondag 23 juni 2013 - 20:21
Truus1952

Truus1952

ga het proberen hen 5 stuks en ze zijn erg breed, dus ga kijken of ik miss. rambow ben, morgen wordt het koeler dan kan ik s
zondag 23 juni 2013 - 22:33
jdcoster

Jdcoster

Ik zou het maar doen. Die kerels hebben zich al voor veel minder aan een genociedetje bezondigd.
zondag 23 juni 2013 - 22:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon