menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kuipplanten nu al buiten

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

mijn oleanders staan weer in knop,mijn jasmijn heeft ook weer bloemknoppen en de citrus is ook weer aan de gang,de erithrina is nu enkel een kaal stammetje maar uit de vroegere bladoksels kmt ook weer leven piepen...
kan ik mijn kuipplanten nu buitenzetten en als het gaat vriezen een nachtje binnenhalen of moeten ze echt nog langer binnenblijven......
volgens mij gaan ze in de veranda anders te snel groeien???
vrijdag 9 maart 2007 - 22:59
Fons

Fons

Cetinel,We gaan enkele dagen tegemoet met 0°C nachttemperaturen wat betekend nachtvorst aan de grond, indien ge maar een paar planten bezit kunt ge ze wel buitenzetten maar haal ze snachts toch maar binnen.
vrijdag 9 maart 2007 - 23:21
lisa

Lisa

ja ,fons en centinel, bij ons was nachtvorst ben blij dat ik ze nog binnen gelaten heb

groetjes lisa
zaterdag 10 maart 2007 - 08:56
Fons

Tekst aangepast

Fons

Temeratuur in de kempen vorige nacht -1,5°C , de tuingrond was hard bevroren, ben bevreest voor de cameliabloemen die nu op hun mooist staan.

[afbeelding verwijderd niet-https]



[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 10 maart 2007 - 17:08
lisa

Lisa

fons michien heb je nog geluk

lisa
zaterdag 10 maart 2007 - 19:34
cetinel

Cetinel

keb stuk of 15 kuipplanten waarvan een deel in serieus grote potten,heb ze voorlopig dus toch maar binnen ...
dat gezeul anders om ze weer allemaal binnen te krijgen omdat het gaat vriezen is niet best voor mijn rug!
maandag 12 maart 2007 - 20:58
lisa

Lisa

ik heb allen de kuipplanten nuiten die wel tegen iets kou kunen ,de anderen heb ik ook nog
binnen staan - het is best zwaar de grote poten hen en weer te dragen

maandag 12 maart 2007 - 22:40
anthomaka

Anthomaka

Het is een rare winter en daarom zitten we met onze kuipplanten(+ vollegrondplanten) voor een dilemma.
Steeds binnen en buitenzetten is een groot werk en dan worden we een bepaalde nacht toch verrast.
In mijn winterberging is het overdag 36°.
Ik probeer zoveel mogelijk te verluchten en vergeet ik een keer 's avonds de verluchting te sluiten,dan zal de schade beperkt zijn.
Trouwens deze planten kunnen beter 36° verdragen dan - 1°,mits voldoende vocht.
Ik ervaar dat ik nu al veel vroeger en meer moet gieten dan andere voorjaren.
Ik moet dus dringend verpotten om alle planten een goede opstart te geven.
donderdag 15 maart 2007 - 08:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon