menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Campanula

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Kan iemand mij vertellen welke campanula vroeger bekend was als...de ster van Bethlehem ?
Mijn grootmoeder had , naar mijn idee, altijd zo'n plant voor het raam hangen.
Ik heb al verschillende soorten geprobeerd, maar ze gaan maar beperkte tijd mee.
Als ik ze dan in de tuin zet fleuren ze helemaal weer op.

groetjes Roeli

zaterdag 23 maart 2013 - 08:52
annis

Annis

Campanula isophylla zou De Ster Van Betlehem zijn.

Annis
zaterdag 23 maart 2013 - 09:23
Roeli

Roeli

Mijn hartelijke dank voor het snelle antwoord.
Nu proberen of hij ergens te koop is.

gr. Roeli
zaterdag 23 maart 2013 - 10:42
erice

Erice

En ik zag van de week in het tuincentrum onder de naam Ster van Bethlehem de Camopanula haylodgensis "white wonder" staan. Maar dat is geen hangplant maar een laagblijvende plant van 20 cm en ik weet niet zeker of deze inderdaad DE plant is die je bedoelt....ik denk het niet, eigenlijk.... maar ze verkopen ze wel onder die naam.....
zaterdag 23 maart 2013 - 12:44
erice

Erice

En Ten Have in Honselersdijk heeft veel campanula te koop
zaterdag 23 maart 2013 - 12:45
Roeli

Roeli

De "ster" die ik bedoel, is een echte hanger.

Heel lief dat jullie namen van tuincentra geven, maar ik woon in het noorden van Friesland. Dus ik ben bang dat het een dure plant wordt als ik daar heen ga.
Ik ga eerst maar eens in de buurt zoeken.

Toch hartelijk bedankt

gr. Roeli
zaterdag 23 maart 2013 - 13:11
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

De Campanula die oorspronkelijk 'Ster van Bethlehem' genoemd werd is de Campanula isophylla 'alba'. Dit is de witte versie van de Campanula isophylla.

Maar zoals steeds bij Campanulaceae zijn er na verloop van tijd heel wat varianten gekomen, want kwekers mogen hun planten uiteraard noemen zoals ze willen, tenzij de naam oorspronkelijk geregistreerd werd, maar dan staat er een
zaterdag 23 maart 2013 - 16:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon