menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierbomen verlichten hoeveel watt

Ga naar meest recente reactie

Woumen

Woumen

Ik zou graag mijn sierbomen van onderuit oplichten maar hoeveel watt zou ik nodig hebben om deze mooi te kunnen verlichten. Ik wil met prikspots werken.
zondag 17 maart 2013 - 17:50
Plantadvies

Plantadvies

Dat is een lastige vraag...het is wat u mooi vindt. Zoekt u eens onder prikspots en laat u zich dan informeren.

Plantadvies
zondag 17 maart 2013 - 20:19
Woumen

Woumen

Ik heb er gezien van 35 watt maar vraag mij af of dit voldoende is. Niet alleend stam wil ik verlicht zien maar ook de onderkant van de takken.
zondag 17 maart 2013 - 22:09
sirius

Sirius

kijk eerder naar de lichtopbrengst die je nodig hebt dan naar de wattage.
zondag 17 maart 2013 - 23:02
Bombycilla

Bombycilla

zullen de buren leuk vinden zo'n lichtshow,snap niet wat men er aan vindt zo,n onnatuurlijk gezicht
maandag 18 maart 2013 - 08:46
BOSVROUW

BOSVROUW

Ook niet ideaal voor vogels en insecten, Raken volkomen van slag, als hun bomen nu ook al verlicht worden!
maandag 18 maart 2013 - 11:33
joopsmit

Joopsmit

Zelf heb ik ooit eens op de sloop een auto koplamp gehaald en die op een accu aangesloten . Ook een trafo kun je daar voor gebruiken. met een beetje handigheud verberg je deze lamp in een kopker van pvc buis . je hebt dan een schijnwerper laag in stroom gebruik . Goed voor hoge bomen . je kunt dan ook kiezen voor draad aansluiting groot licht en stads licht . Maar met groot licht schijn je hopelijk niet de vliegtuigen uit de lucht . En de vogeltjes Nou die trekken er zich niets van aan hoor Ze gaan dan wel bij de buurtjes in de boom zitten . Wel lekker voor de muggen die houden wel van veel licht .
zondag 7 april 2013 - 01:06
sirius

Sirius

Ofwel druk je je verkeerd uit ofwel weet je het niet maar met een autolamp en een accu kan je geen trafo gebruiken. Een trafo werkt namelijk op wisselspanning, wat een accu niet levert!

het is iid zeer de vraag of men nog wat moet toevoegen aan de reeds overmatige lichtvervuiling gedurende de nacht!

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 7 april 2013 - 14:44
Woumen

Woumen

Het zal nu ook niet op die 3 boompjes komen die ik wil oplichten met ledspots. Mijn verlichting thuis is van boven tot onder Ledverlichting en in iedere ruimte heb ik bewegingssensoren om overbodig verbruik uit te sluiten. Zelfs met de 3 boompjes zit ik kwa verbruik sterk onder de meesten hun gemiddelde.
De wereldverbeteraars onder jullie zouden zich beter richten op de industrie en overheid.
Dit topic mag van mij gesloten worden.
Dank aan diegenen die iets bijgedragen hebben aan het topic.
zondag 7 april 2013 - 14:57
sirius

Sirius

Ja , 't is ook mijn CO2 niet die de oorzaak is van de opwarming van de planeet maar 't komt door die van u! cool!
Voor mij is er maar
zondag 7 april 2013 - 20:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon