menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cocos Nucifera verzorging

Ga naar meest recente reactie

porphyrion711

Porphyrion711

Sinds kort eigenaar van een Cocos nucifera.

Ik weet dat de verzorging lang niet de gemakelijkste is , maar wil het een gooi geven

warmte geen gebrek , en vochtigheidsgraad zit ook goed in mijn kamer.

Nu mijn grote vraag is of ik hem niet beter overpot in een iets grotere pot?

Hij zit nu in een pot die iets ( 1-2 cm) groter is dan de Noot ....

zou dat helpen ?

watergift , mag ik royaal zijn of niet ? best geenw ater laten staan in de onderschaal ?

groet!

donderdag 15 november 2012 - 23:11
hentv

Hentv

Hoi

minstens 30 cm diep moet de nieuwe pot zijn omdat deze palm een penwortel maakt.
Anders heb je er maar kort plezier van.
Plant op de foto is 3 jaar oud.
temperatuur moet eigenlijk minstens 22 c zijn bij een hoge relatieve luchtvochtigheid en veel licht (voor een zuidraam). Plant matig watergeven. Regelmatig sproeien is aan te bevelen.

Gr Hent

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 21 november 2012 - 21:55
porphyrion711

Porphyrion711

oké bedankt voor de tips !

Tot nog toe houd hij het goed uit , hij staat onder een dakraam , dus veel licht... in hoeverre dit in ons belgenlandje kan .

zaterdag 24 november 2012 - 09:14
hentv

Hentv

Hoi

maar een minimum temperatuur van 22 c hebben ze ook nodig , en dan bedoel ik de hele dag.

Gr Hent

zondag 25 november 2012 - 00:55
porphyrion711

Porphyrion711

Geen probleem gemiddeld genomen is het in mijn kamer zo een 24°C
En geen droge lucht , luchtvochtigheidmeter geeft 65% aan op dit moment ....



zondag 25 november 2012 - 02:25
joopsmit

Joopsmit

Leukke palm maar niet een lang leven beschoren lucht vochtigheidsgraat liefst rond de 80 90 . De meeste die je koopt zijn in kassen geforseerd in de groei donker in kas en veel licht van boven / Thuis op een normale lichte plek zal hij dan normaal blad gaan maken maar de kans dat hij zich zelf dan versikt in het hart is heel groot. Zelf heb ik lang geleden een paar noten megenomen gesmokkeld van uit sumatra waar een kleinner soort groeit hoog in de bergen .Daar is het snachts soms 4 graden boven nul ze worden daar maar max 3 meter hoog maar dit soort mag dus niet geinporteerd worden hier , In de zomer kun je hem ook uit de zon in je tuin zetten en gebruik vooral dieppe potten .
zaterdag 16 februari 2013 - 01:02
porphyrion711

Porphyrion711

hij heeft het niet gehaald...

de noot is weggerot van binnenin .... heb het niet ziena ankomen .

's Avonds hing hij naar beneden...
dinsdag 19 februari 2013 - 18:24
Ernas

Ernas

jammer voor jou... een cocos moet je eerder als eenjarig beschouwen. Heeft veel licht nodig, en onze winters zijn te lang om de plant te laten groeien.

groetjes, Erna
donderdag 21 februari 2013 - 15:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon