menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phoenix dactylifera

Fons

Fons

Welkom op het forum Giardino.
Indien ge een bericht op het forum wil zetten tik je 'nieuwe topic' aan , er verschijnt een vakje waar ge uw titel in plaatst en het grote vakje diet om uw tekst in te plaatsen.
De gezaaide pitten van dadels waaruit palmen groeien noemt men "phoenix dactylifera".
De schimmel op uw plantjes is waarschijnlijk te wijten aan een teveel aan water dat ge gegeven hebt, deze hebben tijdens de winter bijna geen water nodig.
Uw plantjes kunt ge behandelen met een schimmelwernd middel.
donderdag 22 februari 2007 - 20:08
Giardino

Giardino

Hallo Fons,
Bedankt om uw woordje uitleg over hoe een bericht te plaatsen en te antwoorden.
Als leek is het niet eenvoudig om mijn weg te vinden in deze site, maar alle hulp is welkom.
Zoals u in mijn vorig bericht hebt kunnen lezen heb ik dus enkele palmen staan die zoals u terugschrijft
"phoenix dactylifera" noemen. Zijn er voor deze palmen bepaalde zaken waarop ik moet op letten bij het opkweken van deze planten, en welke voeding en soort grond verkiezen deze palmen.

Groeten Giardino
vrijdag 23 februari 2007 - 20:58
Ernas

Ernas

Hallo,

Ik heb reeds een 3-tal jaar een dactylifera in pot. Mijn ervaring is dat ze toch niet teveel water mogen hebben, en dan nog liefst onderaan via het schoteltje.
Ook maken ze veel wortels aan, zodat je de neiging hebt om in een steeds grotere pot te verpotten, met als gevolg : weinig bladgroei, maar veel wortelgroei.
Ze staan ook graag in de volle zon.
Ik heb wel geen ervaring met het opkweken uit zaad.
Hopelijk heb je hier iets aan,
met beste groeten,
Erna
vrijdag 23 februari 2007 - 21:29
Fons

Fons

Hierbij voeg ik nog toe dat ze niet winterhard zijn en dus vorstvrij overwinteren,een kortstondige periode van een paar graden min kunnen ze wel aan.
vrijdag 23 februari 2007 - 23:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon