menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lippia nieuwe grassoort of Nodiflora

Ga naar meest recente reactie

klaartje1961

Klaartje1961

wie kent lippia Snow Pearl te koop bij Baldur-nederland postorderbedrijf.
Op internet staat het door Queensland beschreven als een onuitroeibaar onkruid, dat veel schade aanricht aan akkers en weilanden.
Heet dit in nederland Nodiflora en is dit een variant. Ik heb 2 jack russells en wil een stuk van 30 m met een sterk soort gras doen.
Overwoekert lippia of nodiflora je andere planten ik heb 3 hoeken met bloeiende vaste planten en veel zon in de tuin.
De honden stoeien wat af.
Is er een andere te betalen grassoort die iemand kan aanbevelen.
Het is nu toch tijd om te zaaien? Kan iemand mij helpen snel te beslissen?
woensdag 29 augustus 2012 - 13:58
Bombycilla

Bombycilla

in de eerste plaats is het geen grassoort en even googlen levert deze site op;
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/onverwoestbaar-nieuw-gazon-bedekker-lippia-snow-pearl-bestelbaar-bij-wwwbaldur-nederlandlnl/

niet aan beginnen dus,Baldur verkoopt wel vaker rotzooi
woensdag 29 augustus 2012 - 14:27
klaartje1961

Klaartje1961

die heb ik gisteren zelf geplaatst. Ik ben er al achter dat het geen gras is maar een prima vervanger voor gras. Misschien iets te onverwoestbaar maar wel mooi.
Misschien is proberen in de voortuin.
Heeft u slechte ervaringen met baldur-nederland. Ik heb er nog een bestelling lopen. Is wel voor de 1ste keer
woensdag 29 augustus 2012 - 14:40
Bombycilla

Bombycilla

slechte ervaringen met vele internet aanbieders,ik vindt het een slechte zaak dat ze deze planten verkopen,het interesseert ze helemaal niet wat de gevolgen zijn van het invoeren van deze invasieve planten.
donderdag 30 augustus 2012 - 19:04
klaartje1961

Klaartje1961

dat vind ik dus ook hun excuus was dat het voor hun redelijk nieuw is maar heb op internet iets gelezen dat iemand in 2008 al dat plantje gekocht had.
De wortel schijnt zo diep te gaan dat het echt heel veel overwoekerd. Ik durf het niet aan heb ook best veel vaste planten in de tuin. Ik heb de boel geannuleerd. Trouwens hadden ze zelf al gedaan toen ik zei wat ik had gevonden op internet over de problemen in queensland met dit onkruid, want dat schijnt het te zijn. Ik weet niet of nodiflora hetzelfde is als lippia maar ik waag me er niet aan.
Ga zaterdag grasmatten (speelgras) leggen. Kunnen de honden daar lekker over rennen. jack Russell weegt toch niet zo veel. groetjes
donderdag 30 augustus 2012 - 19:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon