menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hulp ivm vijgensoort

Ga naar meest recente reactie

giacomo

Giacomo

Beste mensen ben een fan van vijgen boompjes en heb dan ook 2 boompjes al een drietal jaar in de tuin maar heb nog geen rijpe vruchten kunnen oogsten tot nu toe... Heb nu een nu een soort op het oog maar vindt op het net geen info erover kan iemand me er meer over vertellen? (higuera negra)

De soorten die ik nu heb zijn "brown turkey" en "figues du marseille"

Alvast bedankt....
woensdag 2 mei 2012 - 17:46
printemps

Printemps

Ik heb hetzelfde gehad met B T
Stonden er vruchten aan bij aankoop ??
Ik koop er geen meer als er geen (kleine) vijgen aan staan
woensdag 2 mei 2012 - 18:22
danny2

Danny2

Higuera negra loont hier niet de moeite in volle grond, zelf nog nooit vruchten gehad en vriest elk jaar bijna volledig weg.

groetjes danny
woensdag 2 mei 2012 - 20:55
sirius

Sirius

Brown turkey in een pot, bevrozen dit jaar? stond toch in plastic tomaten bescherming.
woensdag 2 mei 2012 - 22:12
giacomo

Giacomo

Hallo bedankt voor de antwoorden!

@Printemps: er waren vijgen aan bij de aankoop ja... Heb de BT nu al bijna 4jaar hij maakt wel vijgen stuk of 30 40 maar ze rijpen niet ze blijven klein ook...
vrijdag 4 mei 2012 - 14:09
rivofa

Rivofa

Ik heb 6 jaar geleden een vijgenboompje gekocht bij een exotenkweker, deze boompjes worden hier uit zaad gekweekt en zouden sterker zijn dan die uit het zuiden komen. Ik heb van begin af veel vijgen gehad, klein maar lekker en goed rijp. De soort heet : witte van Marseille, hij staat tegen de zuidmuur van de garage en ik heb er een leiboom van gemaakt. We hebben sindsdien toch al veel zeer koude winters gehad maar telkens komt hij er helemaal door soms zelfs heel laat zoals dit jaar, hij is nog helemaal kaal maar staat vol groene knoppen, na een zachte winter staat hij volledig in blad in april. Hij groeit uitbundig zodat ik hem geregeld moet snoeien anders wordt hij te groot voor zijn standplaats. Vijgen hebben wel graag een beperkte plaats voor hun wortels.

nog veel vijgenplezier !

donderdag 10 mei 2012 - 08:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon