menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit aub en kan ze gestekt worden

Ga naar meest recente reactie

manes6969

Manes6969

Ik vroeg me af of het mogelijk is deze plant te stekken.
Graag had ik ook geweten wat het juist is
Het is een mooie nogal grote plant vooral in de breedte dan.

Onderaan de stengels zie je soms uitsteeksels , lijkt op een wortel die grond zoekt misschien ?
De uitsteekslels zijn een dikke to 2cm in lengte

Bedankt alvast voor de hulp !

Gr Ronny

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 13 maart 2012 - 19:03
PeterW

PeterW

Dit is een gatenplant of Monstera deliciosa. Die uitsteeksels zijn luchtwortels, die moet je zoveel mogelijk laten zitten. De plant is te stekken door tussenstek of kopstek te nemen. Eventuele luchtwortels kunnen als grondwortel gebruikt worden.
dinsdag 13 maart 2012 - 19:08
Bombycilla

Bombycilla

deze is nog heel jong,waarom zou je die al stekken?
dinsdag 13 maart 2012 - 19:13
manes6969

Manes6969

wel de plant staat op mijn bureau op werk ,en zou er graag een stek van hebben voor thuis

als ik het dus goed begrijp dan moet ik een stengel afknippen met zo een luchtwortel aan en dan de stengel met luchtwortel in een pot steken ?



dinsdag 13 maart 2012 - 19:16
PeterW

PeterW

Daar komt het in grote lijnen op neer. Je kunt die stengel in meerdere stukken verdelen, zolang je een volledig blad met een stuk stengel gebruikt. De nieuwe plant komt dan uit het bladoksel.
Bedenk dat dit een slingerplant is, en dus de hoogte in gaat, en niet de breedte.
woensdag 14 maart 2012 - 12:25
manes6969

Manes6969

Beste Peterw

bedankt voor uw reaktie.
Ik ben nu op werk en zie dat er ook een klein bladje aan de basis aan het groeien was
Ik heb dit met een mesje afgesneden en in een potje gezet.
Ik heb enkele cms wit gedeelte van onder de grond (weet niet of dit al echt een wortel was)

zou dit ook kunnen lukken denk je ( de lente hangt in de lucht en alles begint te groeien dus ik dacht ip probeer dat eerst)

Gr Ronny
woensdag 14 maart 2012 - 12:32
PeterW

PeterW

Je merkt vanzelf of het groeit.
woensdag 14 maart 2012 - 13:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon