menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meerdere vragen over meerdere planten

hubbers

Hubbers

Ficus Ginseng
Ik heb dus zo'n klein "bonsai" boompje, ficus ginseng, en ik wou die eigenlijk groot laten groeien. Het is nu alleen zo'n afgezaagde wortel waar dan takken uit groeien. Nu las ik ergens dat deze ficus luchtwortels maakt. Weet iemand bij welke hoogte hij dat gaat doen, want anders wordt het zo'n lege bende?

Yucca Elephantipes
Mijn Yucca begint een beetje scheef te staan in z'n pot (beide stammen). Is de pot nu te klein geworden of is alleen nieuwe grond genoeg? De stammen voelen gewoon hard aan en beiden maken als een gek nieuwe "takken" aan.

Verpotten
Ik heb nu een aantal planten die nodig verpot moeten worden. Kan ik dat nu al doen of is het best even wachten tot de lente? Het zijn natuurlijk allemaal kamerplanten.

Bedankt!
donderdag 12 januari 2012 - 12:44
organic

Organic

1: geen idee
2: ik heb geen idee waardoor ie scheef gaat staan. Wellicht wordt hij te zwaar voor de grond, dan zou een grotere pot raadzaam zijn. Voor de levensvatbaarheid van de plant maakt het denk ik niks uit, hij groeit wel door zolang er maar genoeg voeding is.
3: Kamerplanten verpotten kan nu. Ook zij bevinden zich nu in redelijke rust. In de lente gaan ze weer groeien. Verpotten brengt altijd schade aan de wortels, en in het groeiseizoen is dat kwalijker dan in het rustseizoen.
woensdag 18 januari 2012 - 13:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon