menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheuren van de Sansevieria verzorging

otensien

Otensien

Ik heb thuis twee sansevieria's, één grote en één kleine. Ik wou er eigenlijk nog een paar kopen, maar het leek mij leuker om ze zelf te proberen vermeerderen.

Mijn grootste sansevieria kreeg een nieuwe scheut, dus ik had wat opgezocht op het internet en dan heb ik de scheut voorzichtig 'gescheurd' en geplant. Toen ik de plant uit de pot haalde, zag ik nog 2 nieuwe scheuten die nog niet boven de grond waren uitgekomen. Deze heb ik ook gescheurd. Dus nu heb ik 3 mini-sansevieria'tjes staan. Ik weet echter niet goed hoeveel water ik ze moet geven, ze staan op een zonnige en warme plaats op de vensterbank (zoals mijn andere sansevieria's), de grond is snel vrij droog. Geef ik spaarzaam water zoals de grote of hebben deze plantjes meer water nodig om te groeien? Of meststoffen of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor de raad!



vrijdag 29 juli 2011 - 09:57
hannibal

Hannibal

Mijn ervaring leerde mij eerder spaarzaam te zijn met water dan te veel water. Ik heb moeten leren regelmatig eens te kijken of er water nodig was want ik vergat al eens mijn planten binnen water te geven.
Ook geef ik niet zoveel meststoffen, wel als ik vermeerder of pot wordt te klein nieuwe bloemaarde met meststoffen erin.
vrijdag 29 juli 2011 - 13:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon