menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eucalyptus gunnii

Ga naar meest recente reactie

Gunnie

Gunnie

De blaadjes van onze eucalyptus gunnii kleuren helemaal vlekkerig bruin en de boom ziet er triest uit. Het lijkt alsof hij dood is. Wat kan dit zijn en wat is er aan te doen?
woensdag 13 april 2011 - 19:16
cetinel

Cetinel

te lijden gehad van de strenge winter??
woensdag 13 april 2011 - 19:18
Plantadvies

Plantadvies

Deze eucalyptus gunnii kan - 10 hebben dus dat zal de reden wel niet zijn geweest. Ik denk eerder water gebrek, waardoor er geen voedingstoffen meer door te takken kunnen. De eucalyptus gunnii heeft snel de neiging om uit te drogen. Misschien is wat meer vertellen over de standplaats.

Plantadvies
http://www.plantadvies.com
woensdag 13 april 2011 - 19:33
marero

Marero

de mijne ziet er ook zo triestig uit, hij staat in een grote pot en heeft beschut gestaan in de winter en pot goed ingepakt en nu staat hij helemaal droog, heb hem wat gekortwiekt en water gegeven maar de blaadjes knisperen als ge deraan komt..das geen goe teken zekers?
vrijdag 15 april 2011 - 00:30
leeuwtje

Leeuwtje

Dan vrees ik dat de pot toch het probleem is. In de volle grond krijgen ze een ontzettend groot wortelstelsel. De wortels van mijn eucalyptus gunni komen zeker een 7-8 meter ver.
Een plant in pot is ook altijd minder winterhard dan dat die in de volle grond staat.
Er zijn betere keuzes dan de eucalyptus gunnii.
vrijdag 29 april 2011 - 23:56
corrine

Corrine

Ik heb mijn gunni (azura) ook in de volle grond staan en door de vorst hebben ze wel wat schade opgelopen, bruin en dor blad, maar sinds 2 maanden groeien ze weer als een gek, allemaal nieuwe bladeren. Maar vergeet niet te bewateren het is de laatste maanden zo vreselijk droog door wind en zon!
woensdag 18 mei 2011 - 16:49
greener

Greener

De Gunnii kan inderdaad -10 hebben maar dan op een droge standplaats.
Watergebrek kan idd bij eucalyptussen voorkomen in de zomer maar niet in de nasleep van een winter cq voorjaar.
Schade is dus nog van de vorst, een probleem waar ze helaas vaak last van hebben.
Een flinke snoeibeurt zal nieuwe uitloop stimuleren.

Sebas
zondag 22 mei 2011 - 08:00
corrine

Corrine

Mijn eucalyptussen hadden we degelijk gebrek aan water gehad, daarbij heb ik een gunni azura die tot -18 kan hebben, ik heb ze niet gesnoeit flink water gegeven en dat doe ik nog en het is duidelijk dat het vele water geven het ze heel goed doet!
zondag 22 mei 2011 - 11:35
greener

Greener

Ik reageerde niet op jouw verhaal Corrine.

Sebas
zondag 22 mei 2011 - 12:11
corrine

Corrine

geeft niet, maar ik vergeet er wel bij te vermelden dat mijn eucalyptussen pas een jaar daarvoor waren aangeplant dus dat maakt wel een verschil uiteraard.
maandag 23 mei 2011 - 09:20
greener

Greener

Ook een weetje, weinig of in het geheel niet mesten.
Ze krijgen nog vluggere groei dan ze al doen en zijn dan vaak gedoemd met een spichtige groei die snel afbreekt of door de oppervlakkige beworteling gewoonweg omwaait.

Zonder bemesting is een zaailing van 3 jaar oud reeds op 450 centimeter hoogte zonder enige vorm van bemesting!
Een let op dus

Sebas
maandag 23 mei 2011 - 11:32
corrine

Corrine

thanx voor de tip, ik heb ze niet bemest overigens maar ik dacht het ook ergens gelezen te hebben dat je ze niet moet bemesten
maandag 23 mei 2011 - 11:37
Yoleen

Yoleen

Iemand een tip waarmee eucalyptus gunni mooi combineert? Hij moet voor iets anders komen te staan omdat ik nog inkijk bij de buren heb. De combinatie met frisgroen vind ik niet kloppen.
donderdag 3 mei 2018 - 11:36
iriswalber17

Iriswalber17

Hallo,
Mijn eucalyptus boom staat al meer dan 5 jaar in de volle grond en is bijna 6m hoog. Nu beginnen zijn bladeren oranje te worden en vallen af (zie foto). Is er iets wat ik kan doen? Waar zou het aan liggen?
Grtjs,
Iris

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 24 juni 2021 - 19:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon