menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Magnolia

Ga naar meest recente reactie

Detje

Tekst aangepast

Detje

hallo aan iedereen die het wil lezen : ik ben det, een nieuw lid op dit forum en heb het volgende probleem : mijn witte camelia staat momenteel in een kuip in mijn veranda sedert één jaar, nadat ik hem vorig jaar in de herfst uit de tuin had uitgegraven omdat die daar héél triest bij stond, en steeds verkleurde bladeren kreeg (gele vlekken in het blad). Dit voorjaar kreeg hij veel bloemknoppen, maar slechts één bloem opende, en alle andere zijn afgevallen vóór ze opengingen. Ik had nochtans speciale meststof voor camelia's gekocht, maar zonder resultaat. Heeft iemand hiervoor een uitleg of advies ? Alvast bedankt voor de hulp !
woensdag 21 juni 2006 - 23:20
Tine

Tine

Welkom Det op dit forum.

Gaat jouw vraag nu over een magnolia of over een camelia? Dat is niet erg duidelijk.

Tine.
woensdag 21 juni 2006 - 23:30
Detje

Detje

Hallo Tine, sorry voor de onduidelijkheid !... het gaat wel degelijk om een camelia, ik heb ondertussen het woord ook in mijn mailtje veranderd ! Bedankt voor de opmerking ! Groetjes
donderdag 22 juni 2006 - 23:17
lisa

Tekst aangepast

Lisa

hallo det,welkom op het forum
het volgende kan er zijn det,door de plotseling hoge temperatuur en lage luchtvochtigheid vallen de knoppen van de camelia spontaan af,zij houden van een gelijkmatige opbouw van temperatuur
grtjeslisa
vrijdag 23 juni 2006 - 06:43
Fons

Fons

Det,de camelia moet altijd met dezelfde kant naar het licht staan,indien ge de plant meermaals verplaatst en niet telkens met dezelfde kant naar het licht zet gaan die bloemknoppen zich naar het licht richten en aangezien de steeltjes zo kort zijn zullen ze zichzelf losdraaien en afvallen, steek in uw pot eens een label zo kunt ge de pot na verplaatsen steeds in dezelfde richting terugzetten.

Groetjes Fons.
vrijdag 23 juni 2006 - 22:32
Detje

Detje

Hallo beste vrienden, hartelijk dank voor de goeie raad die ik zeker zal opvolgen ! Groetjes. Det
zaterdag 24 juni 2006 - 09:54
Esem

Esem

IK denk dat je de veranda regelmatig opkuist en dan de planten verzet.
Wel calelia kan er niet zo goed tegen om telkens verplaatst te worden
Hij wil zijn bloemen of bloemknoppen naar de zon richten en door het verplaatsten wrik hij de knoppen los van de plant.
De paascactus is daar ook een mooi voorbeeld van.
Esem,
maandag 26 juni 2006 - 09:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon