menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende klimmer

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Wie kent deze mooie klimmer, foto uit La Palma.

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 19 oktober 2010 - 20:15
annis

Annis

Danny ik denk dat dit een Antigonon leptopus is.Een uit de Duizendknoopfamilie.

Annis
woensdag 20 oktober 2010 - 10:11
danny2

Danny2

Bedankt voor je opzoekwerk, heb toch mijn twijfel daar het blad wel heel anders is maar de bloemen lijken er inderdaad sprekend op.

groetjes danny
woensdag 20 oktober 2010 - 21:03
leeuwtje

Leeuwtje

Oh Danny, had ik dat maar eerder geweten. Mijn plant is dit jaar gegroeid tot zeker 2 meter hoog. Vorig jaar gezaaid. Maar helaas nog geen bloemen gezien en ze verliest nu alweer blad. Het eerste jaar had ik het plantje te lang in een kleine pot laten staan waardoor het niet doorgroeide. Misschien als dat eerder gebeurd dat het dan goed doorgroeit. Ik heb van iemand anders al goede verhalen gehoord over deze plant. Die heeft hem zelfs vast in de tuin staan waardoor die ieder jaar tot de grond toe afsterft en dan weer uitgroeid. Het zijn snelle groeiers.
Ik heb toevallig vorige week een tweede plant die ik had afgegeven aan iemand anders anders had jij hem mogen hebben.
Maar ik had gezien dat je alweer zaden had besteld. Dat ging bij mij goed dus dat zaaien.
donderdag 28 oktober 2010 - 22:36
leeuwtje

Leeuwtje

Het is inderdaad niet hetzelfde blad als op de foto. Maar volgens mij is het op de foto een bloemtros die achter een tak van een andere plant langsloopt (misschien van podranea?)
donderdag 28 oktober 2010 - 22:38
danny2

Danny2

Dit was ook wat ik dacht, in La Palma ware er ganse rode gevels van die bloemen en net deze foto met duidelijke bloem en blad is blijkbaar mis gelopen.
Eigenlijk hoefde ik geen zaadjes te bestellen, heb er ginder natuurlijk wel wat geplukt, maar om zeker te zijn dat het om dezelfde plant gaat heb ik ze toch besteld.

Groetjes en tot zondag,
danny
vrijdag 29 oktober 2010 - 20:21
alloo

Alloo

Ha, Danny kom u ook naar canne banana ???

groetjes Fons
zaterdag 30 oktober 2010 - 11:25
danny2

Danny2

Is een andere topic over maar heel weinig reacties.
Heb alvast alles klaargezet om morgen mee te brengen.

groetjes danny
zaterdag 30 oktober 2010 - 18:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon