menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musapalm

Ga naar meest recente reactie

leclercq_dries

Leclercq_dries

Via google ben ik terecht gekomen op de site musapalm.be. Op het eerste zicht lijkt mij dit een goede site met een mooie webshop, groot assortiment, voldoende uitleg,...

Is er iemand die ervaring heeft met deze site?


Mvg,

Dries Leclercq
donderdag 19 augustus 2010 - 22:22
leclercq_dries

Leclercq_dries

Blijkbaar is er niemand die deze site kent... Ik heb een tweetal weken via deze site een zaadpakket besteld, nadien kreeg ik een automatische mail met het rekeningnummer en het totale bedrag, met de vraag om het gevraagde bedrag over te schrijven.

Ik heb dit de dag zelf gedaan, maar tot op vandaag heb ik nog altijd geen zaden ontvangen, of een bericht gehad. Ik heb zelf ook al een mail gestuurd, maar krijg hierop geen reactie...

Kunnen jullie mij sites aanbevelen die wel te vertrouwen zijn?
maandag 23 augustus 2010 - 19:36
Peppody

Peppody

misschien zijn ze wel met vakantie? Heb je ze al eens gebeld? De site ziet er nl niet verkeerd uit en ze laten op afspraak ook bezoek toe dus ziet er niet naar uit dat het nep is o.i.d.. Ik zou ze gewoon eens bellen of de bestelling en het geld is aangekomen en wanneer de zaden worden afgestuurd.

ExoGarden heeft ook een mooie collectie en alle zaden.nl heeft ook een leuk aanbod. Echter dit zijn Nederlandse sites, maar ze zullen ongetwijfeld ook wel naar België sturen.

maandag 23 augustus 2010 - 22:18
leclercq_dries

Leclercq_dries

Het zou inderdaad wel kunnen dat ze met vakantie zijn, maar dan vind ik het raar dat ze bijvoorbeeld geen automatisch antwoord versturen op alle binnenkomende mails waarin ze vertellen dat ze met vakantie zijn, en dat de bestelling dus pas na hun verlof kan verstuurd worden...

Maar het ziet er inderdaad een heel goede site uit, met voldoende informatie en goeie kweektips. Dus ik geef ze inderdaad voorlopig nog het voordeel van de twijfel . Ik hoop inderdaad dat ze bijvoorbeeld op vakantie zijn, en dat ik binnenkort mijn zaden ontvang, en kan beginnen zaaien
maandag 23 augustus 2010 - 23:22
leclercq_dries

Leclercq_dries

Update : deze morgen heb ik de nieuwsbrief ontvangen van musapalm waarin staat dat de voorbije weken zeer druk waren en dat ze dus een beetje achterzitten met hun bestelingen, maar dat alles dus wel in orde komt.

Ik kan dus alle momenten mijn zaadjes verwachten
dinsdag 24 augustus 2010 - 09:48
joopsmit

Joopsmit

vreemde naam musapalm?
Musa is een plant (benaan) en geen palm .
Raad je aan om www. exo garden.nl te bezoeken .
Heb van de week nog zaden van ze ond vangen en je krijgt er meestal nog wel iets exstra,s aan zaad bij .
Voor de prijs daar hoef je het niet te laten .
zondag 29 augustus 2010 - 23:58
leclercq_dries

Leclercq_dries

Bedankt voor de tip! Hoe lang is ongeveer hun levertijd?

Ik heb onlangs de volgende webshop ontdekt: http://seedgardenofeden.sohosted.com/

Ik heb er zelf nog nooit besteld, dus heb geen ervaring met de service of kwaliteit van zaden die ze bieden. Maar hun aanbod ziet er allessinds wel fantastisch uit. Zeer veel zeldzame zaden, redelijke prijzen en vooral zééér veel mooie planten .

Heeft iemand hier al zaden besteld??
maandag 30 augustus 2010 - 06:26
joopsmit

Joopsmit

Ja zo als ik je al melde heb ik er net weer benanen zaad binnen . Via internet besteld en via internet betaald en 2 daag later lagen ze al op de mat .
Ook heb ik in het verleden de zaden niet eens ondvangen 9ze zwerven denk ik nog ergens rond in Nederland) en heb ze een mail gezonden waarop ik meteen niuwe toe gezonden kreeg .
levertijd, mail gezonden in de ochtend de volgede dag had ik ze al . Dus probeer maar .
maandag 30 augustus 2010 - 16:27
leclercq_dries

Leclercq_dries

Ah super, das inderdaad wel een zeer snelle levering en goede service! De zaden naar België sturen zal waarschijnlijk wel iets langer duren dan een dag, maar dan nog zal ik ze zeer snel hebben. Ik ga zeker eens iets bestellen!
maandag 30 augustus 2010 - 16:39
moetje1951

Moetje1951

Hallo Dries,

Ik heb enkele maanden geleden zaden besteld bij Musapalm (das in Brugge) Ik heb eerst ook een dergelijke brief gekregen. Daarna net als jij, eerst betalen en dan mijn bestelling ontvangen.
Van de zaden die ik besteld had is er tot mijn groot ongenoegen niets maar dan ook niets opgekomen.
Ik weet niet of het aan de kwaliteit van de zaden ligt of aan mijn onkunde (ik begin pas met exoten) maar ik ga de volgende keer toch ook exogarden proberen.
dinsdag 31 augustus 2010 - 13:46
leclercq_dries

Leclercq_dries

Oei dat is inderdaad wel jammer dat er niets is beginnen groeien. Natuurlijk is de ééne plantensoort makkelijker te kweken dan de andere, maar dat er helemaal niets is beginnen kiemen is inderdaad wel raar. Heb je musapalm hierover aangesproken?

En na hoeveel tijd heb je je bestelling thuis ontvangen? Ik heb het juist nagekeken en ik heb op 10 augustus mijn bestelling geplaatst en ook onmiddelijk betaald. Het is dus vandaag exact 3 weken geleden dat ik betaald heb, en heb nog altijd niets ontvangen....

Ik heb al verscheidene mails gestuurd, maar krijg hier gewoon geen antwoord op... Via de nieuwsbrief heb ik wel gelezen dat het een heel drukke periode is. Op zich kan ik daar wel begrip voor opbrengen, en zou ik er niet mee inzitten om bijvoorbeeld een weekje langer te wachten, maar het probleem is dat ik gewoon van niets weet: ik weet niet of mijn betaling goed ontvangen is, of mijn zaden op voorraad zijn en al helemaal niet wanneer ik mijn zaden ongeveer zal ontvangen.

Dus ik stel mij ook serieuze vragen bij de service die ze aanbieden. Musapalm is een bedrijf waar je enkel via internet bestellingen kan plaatsen, en als je bijvoorbeeld persoonlijk je bestelling wilt gaan afhalen moet je op voorhand een mailtje sturen voor een afspraak te maken. Alles binnen dit bedrijf gebeurt dus via internet, dan vind ik het maar meer dan normaal dat men probeert om dagelijks mails te lezen, en als er nieuwe mails binnenkomen deze op zijn minst beantwoord worden. Mails gewoonweg niet beantwoorden, vind ik absoluut niet kunnen! Ik heb 17 euro betaald voor mijn bestelling, dit is op zich geen immens bedrag, maar het gaat mij gewoon om het principe: druk of niet druk, grote of kleine bestelling, elke klant heeft recht op een goede service.
dinsdag 31 augustus 2010 - 14:45
moetje1951

Moetje1951

Heb dit eens voor jou nagekeken: ik heb besteld op 4/4/2010,de rekening ontvangen op 6/4/2010, ik heb betaald 8/4/2010 en mijn zaadjes begin Mei (exacte datum weet ik niet meer, helaas!) ontvangen.Ik had voor dertig euro besteld. Ja, ik had er beter één zeer mooie plant mee gekocht bij exogarden.
Dus, de levering is correct maar ruimschoots laat gebeurd.
Ik denk wel dat je alles zult ontvangen maar ik vind dat de service te wensen overlaat.
Drukke periode of niet, het is toch wel heel lang wachten.
Groetjes
Moetje
dinsdag 31 augustus 2010 - 17:15
leclercq_dries

Leclercq_dries

Ik vind het ook absoluut geen goede service. Moest ik nog niet betaald hebben, had ik mijn bestelling al lang geannuleerd. Zo lang moeten wachten op zaden, en als je dan uiteindelijk je zaden krijgt, blijken ze in jouw geval totaal niet meer kiemkrachtig te zijn.

Ik vind het bizar dat je bij andere gelijkaardige sites zoals exotischezaden.nl, je bestelling al binnen de 2 dagen toegestuurd krijgt. Het is me trouwens opgevallen dat zowel op musapalm als op exotische zaden alle producten dezelfde foto en beschrijving hebben en dat de voordeelpaketten volledig hetzelfde zijn. Zouden deze bedrijven samen werken??
dinsdag 31 augustus 2010 - 17:23
moetje1951

Moetje1951

Dat is mij nog niet opgevallen. Bedoel je exogarden en musapalm of een andere site?
Heb ondertussen eens vergeleken : de foto's zijn niet dezelfde en de prijzen bij exogarden zijn lager, bijv voor zes zaden ensete glaucum(banaan) betaal je bij Musa Palm 2,45 € en bij exogarden 1,95 €. Dat scheelt toch al een pak?
dinsdag 31 augustus 2010 - 19:23
leclercq_dries

Leclercq_dries

Daar staat toch dezelfde foto en exact dezelfde tekst?? Hieronder de links:

http://musapalm.be/index.php?item=ensete-glaucum-_snow-banana_-6-zaden&action=article&group_id=11&aid=15&lang=NL

http://www.exogarden.nl/palmzaden/product_info.php?cPath=50&products_id=103


Misschien hebben ze dezelfde groothandelaar, en kopiëren ze beide de omschrijvingen uit de catalogus van die groothandelaar.

Het is inderdaad een serieus prijsverschil, zeker als je een groot aantal zaden koopt. Ik heb zondag een bestelling geplaatst bij exogarden en de verzendingskosten zijn vergelijkbaar met die van musapalm. En als extraatje kun je bij exogarden ook een gratis pakketje palmzaden kiezen en krijg je een kleine hoeveelheid kiemproduct gratis.
dinsdag 31 augustus 2010 - 19:43
moetje1951

Moetje1951

Ja, inderdaad exact hetzelfde? Ik had de foto's uit de webwinkel bekeken onder de rubriek "banaanzaden"
Ja en bij mijn bestelling waren ook 10 gratis palmzaden gevoegd die, je raad het al, niet gekiemd hebben.
Die andere site seed garden of Eden is prachtig!
dinsdag 31 augustus 2010 - 20:03
Peppody

Peppody

op de site van musapalm, waar ik zojuist nog eens op gekeken heb, staat bij veelgestelde vragen dat de levertijd ca 3 weken is. Als ze nu zeggen een drukke periode te hebben en vertraging op zouden kunnen lopen duurt het wellicht nog langer... Ik was aan het kijken of er geen telefoonnr op staat. Dan zou je kunnen bellen of het geld is ontvangen en waar de zaden blijven... Maar ik heb alleen maar een contactformulier kunnen ontdekken.

In ieder geval niet echt een geweldige service lijkt mij als ik dit allemaal zo lees...
Hopelijk komt het toch aan en komen je zaden op.

dinsdag 31 augustus 2010 - 20:17
leclercq_dries

Leclercq_dries

Er zijn inderdaad hier en daar kleine verschillen, maar de beide sites zijn in grote lijnen identiek.

Ik vind het wel echt raar dat er niets is ontkiemd. Als je voor 30 euro aan zaden koopt, dan heb je toch gemakkelijk een tiental verschillende plantensoorten schat ik. Dan zouden er toch een paar daar van moeten beginnen kiemen zijn. Ik begin echt al schrik te krijgen voor mijn bestelling

Je zou toch verwachten dat een eigenaar van een plantenzaak een zekere kennis heeft van de planten(zaden) die hij verdeeld, en kan inschatten welke zaden hij langer kan bewaren en welke al na een korte tijd hun kiemkracht verliezen. Zaden die kwalitatief niet in orde zijn (doordat ze niet meer 100% vers zijn en dus niet meer voldoende kiemkrachtig zijn), worden toch gewoonweg niet verkocht...

En als dit betekent dat sites zoals musapalm het grootste deel van het jaar maar de helft van hun plantenaanbod kunnen aanbieden, dan is dit maar zo, maar dan weet je als klant tenminste zeker dat iedere keer als je zaden besteld, je een relatief grote kans hebt dat je zaadjes ontkiemen.

Ik heb onlangs een mail gestuurd naar iemand om te vragen of hij me wat koffiezaadjes kon bezorgen, en die heeft me gewoon eerlijk geantwoord dat als je zelf een koffieplant wil zaaien je absoluut verse zaden moet gebruiken, en dat hij op dit moment geen bessen aan zijn struik had, dus dat hij me er geen kon bezorgen. Dit is ten minste een eerlijk antwoord, waar je als klant niet bedrogen uitkomt!
dinsdag 31 augustus 2010 - 20:23
leclercq_dries

Leclercq_dries

Ik heb achteraf inderdaad ook gelezen dat de levertijd 3 weken bedraagd. Ik vind het raar dat andere soortgelijke websites leveren binnen de 2 werkdagen, maar soit, ik weet natuurlijk niet hoe musapalm werkt. Misschien doen ze dit in bijberoep en zijn ze daarom bijvoorbeeld enkel in het weekend bezig met musapalm, waardoor alles iets langer duurt.

Op zich heb ik er geen probleem mee om zo lang te wachten, ik kan daar best begrip voor opbrengen, maar ze kunnen toch ten minste antwoorden op mailtjes. Als ik ze een mail stuur met de simpele vraag of ze mijn bestelling en betaling hebben ontvangen en of ze mij een idee kunnen geven wanneer ik ongeveer mijn zaden mag verwachten, vind ik het maar meer dan normaal dat ik hier een antwoord op krijg.

Ik ben net zoals jullie een echte hobby-tuinier. Ik kan er van genieten om planten te zien groeien, ik kan genieten van alle natuurpracht, van de lekkere geurn en kleuren van bloemen,... Ik kijk er dus echt naar uit om die zaden te ontvangen en te zaaien, en het is gewoon super hatelijk dat ik alle dagen vol ongeduld naar de brievenbus loop in de hoop mijn zaden te vinden, maar steeds niets vind...
dinsdag 31 augustus 2010 - 20:36
Peppody

Peppody

ik weet niet of jij dit bent die op een ander forum dezelfde vraag heeft gesteld, maar anders is hier nog wat info...

http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=24&t=2676
dinsdag 31 augustus 2010 - 21:32
leclercq_dries

Leclercq_dries

Bedankt voor de link! Die discussie is inderdaad gestart door een andere persoon, ik ben wel redelijk geschokt van dit te lezen. Dus musapalm is eigenlijk gewoon een "doorverkoper", die de zaden zelf aankoopt bij exogarden, en dan gewoon doorverkoopt met winst. En tegelijk kopiërt hij zonder toestemming alle beschrijvingen en foto's van exogarden op zijn eigen website.

En blijkbaar ben ik, en de persoon hier boven, niet de enige die slechte ervaringen hebben met musapalm. Ik hoop echt dat zoveel mogelijk mensen deze hele discussie lezen, en niets meer aankopen bij musapalm.
dinsdag 31 augustus 2010 - 21:45
moetje1951

Moetje1951

dries,
ik had adenium (drie soorten) aristolochia (2 soorten) anigozanthos canarina canariensis, passiflora fuschia costus en zingiber besteld. Nu ken ik er nog niet veel van, maar zo stom ben ik nu toch ook niet dat ik niet één soort op zijn minst kan doen groeien denk ik zo van mezelf???
In ieder geval Musa Palm is voor mij afgeschreven, hoewel ik toch van plan ben er eens naar toe te gaan. Is voor mij helemaal niet ver.
Ik zet wel iets op het forum als ik dat gedaan heb.
Beste groetjes
PS op mijn factuur ook geen telefoon. Misschien 1207 eens proberen?
woensdag 1 september 2010 - 13:37
leclercq_dries

Leclercq_dries

Ik heb net gezien dat op de website een gsm-nummer staat, misschien kan je daar eens proberen naar te bellen. Dit is het nummer : Tel:+32489/41.82.63

Ik heb gisterenavond eindelijk antwoord gehad. Ik heb via de facebook-pagina van de eigenaar een berichtje gestuurd, en hierop antwoord gekregen. Hij vertelde me dat mijn zaden zouden verstuurd zijn, dus ik zal ze hopelijk één van de volgende dagen ontvangen.

Ik bestel ook sowieso niet meer bij musapalm. Als de info op het andere forum klopt (zie link), dan zou musapalm enkel een doorverkoper zijn. Hij bestelt zelf zijn zaden bij exogarden, en koopt ze nadien door met 50 cent winst per plantensoort. Dus dan kan je eigenlijk beter rechtstreeks bestellen bij exogarden, de kostprijs zal iets lager zijn én je zal je zaden sneller hebben want er is geen tussenpersoon meer.
woensdag 1 september 2010 - 13:56
moetje1951

Moetje1951

ok dank voor de informatie. Ik hoop dat je meer geluk hebt met je zaden dan ik.
laat iets weten
Moetje
woensdag 1 september 2010 - 17:37
Rockey

Rockey

Hoi,

Jammer dat ik dit nu pas lees maar had je kunnen zeggen om bij musapalm zeker NIET te bestellen. Is een pure oplichter.

Het is iemand die (zoals er jammergenoeg nog zijn op internet) geld wil slaan uit iemand zijn hobby. Ooit eens mail gezonden om extra info te krijgen en pas 2 weken later antwoord en dan was het nog een antwoord dat nergens op sloeg. Ik wist genoeg.

Hopelijk komt je bestelling aan en komen de zaden ook uit, en als het dan al uitkomt hoop ik voor jou dat het wel de planten zijn die je bestelde. Anders is het weggesmeten geld voor jou en weer paar centen meer voor die bedriegers.

(PS: zelfde systeem bij vele verkopers op ebay. Laatste iemand gehoord die zaden van pepers kocht en kreeg ze toegestuurd maar waren compleet niet degene die hij bestelde, jammere is dat je dit pas ziet aan de vruchten en het dus te laat is om nog te reageren)
donderdag 2 september 2010 - 10:20
leclercq_dries

Leclercq_dries

Dag Rockey,

Ik heb vanmorgen mijn zaden ontvangen. Maar van de 9 soorten die ik besteld had, zijn er maar 6 effectief geleverd en de 3 andere zijn vervangen door andere zaden. Ik heb onmiddelijk gebeld naar musapalm, en gereclameerd dat als ik bepaalde zaden bestel, ik ook effectief die zaden wil ontvangen en geen andere. Als iets niet op voorraad is, kan hij toch op voorhand een mailtje sturen en dan heb ik ten minste de keuze om ofwel de bestelling te annuleren, of om andere zaden te kiezen. Hij kan toch niet in mijn plaats beslissen!

Ik had bijvoorbeeld zaden van de tomatenboom besteld, die zijn niet geleverd en zijn vervangen door zaden van een vijgenboom. Ik heb hier al vijgenbomen staan, dus ik heb betaald voor zaden waar ik niets aan heb . Hij heeft mij nu beloofd om de zaden die niet geleverd zijn alsnog te leveren, hopelijk houdt hij zijn woord, maar ik heb er geen goed oog op!
donderdag 2 september 2010 - 11:33
moetje1951

Moetje1951

Oei Dries, ik heb tenminste nog de zaden ontvangen die ik besteld had.
donderdag 2 september 2010 - 14:58
leclercq_dries

Leclercq_dries

Heb je de mensen van musapalm al proberen te contacteren, om het bedrijf eens te bezoeken?
donderdag 2 september 2010 - 15:13
moetje1951

Moetje1951

Nog niet nu geen tijd. ik vertrek morgen met vacantie.. Ik ga er zeker naar toe, en dan neem ik al mijn lege verpakkingen van het zaad mee en ga daar eens lekker van mijn neus maken! Dergelijke praktijken kunnen echt niet door de beugel.
donderdag 2 september 2010 - 16:32
leclercq_dries

Leclercq_dries

Ah leuk, alvast een leuke vakantie!!
donderdag 2 september 2010 - 17:17
leeuwtje

Leeuwtje

Nou dan komen jullie toch lekker naar mij (exo garden) toe! Ik ben sinds anderhalve maand de nieuwe eigenaresse!

Groetjes Jori
maandag 11 oktober 2010 - 01:26
joopsmit

Joopsmit

UUUUUUH ik ben ook al onder weg als je het goed vind hoe meer ziele des te meer vreugd
HIHI
gr joop
maandag 11 oktober 2010 - 01:37
Peppody

Peppody

@Jori: dus dat was je verrassing!! Leuk joh! Gefeliciteerd!
maandag 11 oktober 2010 - 14:54
moetje1951

Moetje1951

Hoi Jori,

Purmerend (efkens gegoogled) is mij toch wat veraf maar de bestelling komt zeker! Ik geef het niet op wat de exotenkweek betreft, heb nu toch met spijt in het hart alles wt ik van Musapalm gezaaid heb naar de composthoop verwezen.
Proficiat en veel succes met de zaak. Ziet er heel goed uit!
Moetje
maandag 11 oktober 2010 - 18:00
leeuwtje

Leeuwtje

We zitten ook niet meer in Purmerend, maar in Heerewaarden (10 minuten van Den Bosch vandaan)
maandag 11 oktober 2010 - 19:34
moetje1951

Moetje1951

oh dat is al een heel stuk dichter bij België! Eens een daguitstapje van maken!
maandag 11 oktober 2010 - 19:40
leeuwtje

Leeuwtje

Je kunt een zondag ook naar Canna Banana in Putte (B) komen. Wij zullen daar ook staan!
donderdag 28 oktober 2010 - 22:46
Palmpiej

Palmpiej

Of kijk eens bij de zadenjungle voor een leuk assortiment aan zaden
vrijdag 24 januari 2014 - 14:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon