menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa basjoo inpakken voor de winter

Ga naar meest recente reactie

hond

Hond

goeie dag allemaal .

ik heb een vraag over een manier van inpakken van een bananenplant musa basjoo.

vorig jaar had ik mijn bananenplant ingepakt met stro alleen ik had hem zo goed ingepakt dat hij na de vorstperiode helemaal rot ( gestikt) was . nu is hij weer op gekomen en is hij ongeveer 1meter 20 hoog.


mijn vraag is zou het beter gaan om hem weer met stro te vullen maar dan met een
spau erin.

noppenfolie werk niet omdat het vocht vast houd en weer zal gaan rotten .

alle tips zijn welkom .


gr kevin
dinsdag 10 augustus 2010 - 15:36
P e t e r

P e t e r

Ik heb enkele jaren geleden deze ingepakt met door er een grote regenpijp over te schijven en deze dan te isoleren met hooi, stro.

dinsdag 10 augustus 2010 - 22:53
printemps

Printemps

Het hooi rond de pijp dan ??

mvg
woensdag 11 augustus 2010 - 14:36
P e t e r

P e t e r

Ja,

Ik deed rond elke stam een regenbuis. Hierover een grote vuilniszak waar onderin een gat was. Deze vulde ik weer op met hooi en zo stapelde ik tot boven.

De laatste 2 winters isoleer ik de pollen in zijn geheel omdat het teveel stammen zijn. [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 augustus 2010 - 00:09
hond

Hond

een regenpijp houd toch ook vocht vast ???
ik weet wel dat het niet mag in regenen.
maar de bodem word met het natte seizoen toch ook vochtiger.
ik denk wel dat ik hem ook op die manier inpak.
mog het weer fout gaan dan heb toch nog een stek die ik van de winter weer laat groeien.


bedankt voor de reactie gr kevin
donderdag 12 augustus 2010 - 10:22
u857287

U857287

dag kevin

ik heb mijn banaan ook het eerste jaar mooi ingepakt, met kippegaas, en opgevuld met stro, dan kon hij nog goed ademen, toch volledig rot geworden.

Nu doe ik er niets meer aan, hij rot volledig weg en volgend voorjaar komt hij op andere plaatsen opnieuw boven. Heeft iets met de wortels te maken, maar wat weet ik niet, zoiets als met de bamboe.

groetjes

Lieve
zondag 15 augustus 2010 - 13:34
joopsmit

Joopsmit

Het hard van deze plant zit net iets onder de grond oper vlakte .
Als die bevriest dan is het eind punt .
Zelf doe ik het zo
steek een paar fikse stokken rond om je planten Draai daar dan nop follie or om heen . De top van je plant kun je gewoon met een zaag een stuk in korten .Sluit de boven kant van je onstaane kas .

Als het streng gaar riezen zet je er een vorst beschermer in die ze ook in vogel behuizing gebruiken en zet die op de laagste stand .
Steek de stekker in het contaxt en zo gou het kwik naar de nul gaat dan spring de verwarmijng aan en verwarmt het tot 2 gr, boven nul .
Je kun er dan ook anderre planter erbij laten over winteren .
Tip 2 is Neem kerst verlichting Licht slang 8 of 10 meter . Draai die om de stammen heen of stam en je zal zien dat het licht veel warmete afgeeft . Op die wijze over winter ik mijn dadel palmen . Sroom gebruik valt erg mee.
Ook kun je planten af snijden vlak boven de grond . Vul plastik zakken met compost (gratis in Nedeland verkrijbaar bij gemeenten vul die zakken goed en knoop ze dicht stapel die op je planten maar niet te strak . Compost broeit en geeft genoeg warmte om de vorst uit de grond te houden . In het voorjaar strooi je de compost uit in de tuin ,Gaat kiemen ondkruid weer tegen en is goede mest .
dinsdag 24 augustus 2010 - 00:30
Echinacea

Echinacea

Zo overwinter ik mijn bananen. www.familie-tuinen.be
dinsdag 24 augustus 2010 - 06:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon