menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Om de hoeveel tijd krijgen de citrussen water

Ga naar meest recente reactie

cactusjen

Cactusjen

zoals de titel al vraagt . Om de hoeveel tijd geven jullie je citrussen nu ongeveer water? Ik heb hier wel een vochtigheidsmeter liggen maar heb niet echt het idee dat ik daarop kan vertrouwen.
dinsdag 4 mei 2010 - 16:37
printemps

Printemps

Zeer moeilijke vraag
Vertrouw maar op het metertje,iedereen die citrussen heeft doet het hier zo

mvg
dinsdag 4 mei 2010 - 16:40
cetinel

Cetinel

eu...ikke niet hoor
heb zo geen metertje,ik doe het gewoon op het gevoel:maar citrussen kun je best eerst wat droog laten komen en dan es flink gieten,niet constan water geven dus.
dinsdag 4 mei 2010 - 17:07
cactusjen

Cactusjen

gebruiken jullie trouwens een vorm van bodembedekking?
dinsdag 4 mei 2010 - 17:56
printemps

Printemps

Neen er ligt niets op de aarde in de pot
En dat gaat het vocht tegenhouden,wat absoluut niet moet

mvg
dinsdag 4 mei 2010 - 17:58
jdcoster

Jdcoster

De plant verwittigt ook wel zelf bij droogte. De bladeren gaan slapper hangen. Dan is het de hoogste tijd.
Ik heb een mandarijnboompje van anderhalve meter hoogte vanaf de pot en die staat nu al twee weken buiten en krijgt drie maal in de week meer dan een halve emmer water. De nieuwe scheuten en de eerste bloei komt er al aan. Op passen natuurlijk dat het water weg kan. Geen ompotten dus maar schaaltjes onder de pot.
In de winter is er minder verdamping en mogen ze wat droger gehouden worden maar nooit helemaal laten uitdrogen. De vruchten vallen dan af of drogen ook uit.
dinsdag 4 mei 2010 - 18:22
cactusjen

Cactusjen

en wat is ompotten?
dinsdag 4 mei 2010 - 18:56
cetinel

Cetinel

ompotten: verpotten...in een grotere pot zetten
dinsdag 4 mei 2010 - 19:35
jdcoster

Jdcoster

'Ompotten' is inderdaad ook het werkwoord 'verpotten'. Ik bedoelde eigenlijk de sierbloempotten waarin de kunsstoffen pot of pot in gebakken klei vaak wordt geplaatst. Die hebben meestal geen drainagegat. Het water blijft er in staan zonder dat het op valt en de wortels van de planten sterven af.
[url=http://img88.imageshack.us/i/lente2010027.jpg/][afbeelding verwijderd niet-https]
Hierbij een foto van het mandarijnboompje. De vruchten zijn nog niet helemaal oranje gekleurd maar toch al lekker van smaak.
woensdag 5 mei 2010 - 00:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon