menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstcactus

Ga naar meest recente reactie

luc1960

Luc1960

Waarom bloeit mijn kerstcactus niet?
Staat licht genoeg en krijgt genoeg water, maar wil maar geen bloemen geven.
Kan er iemand mijn enkele tips geven?
Bedankt.
Luc.
zondag 7 februari 2010 - 12:20
Pieter

Pieter

Het is een kortedagplant, dus als er te lang licht is waar hij staat tijdens de bloeiinductie (najaar of winter), zal hij niet of weinig bloeien. Het ideale zou zijn dat er nooit kunstlicht is en ook niet te veel straatverlichting waar hij staat.
zondag 7 februari 2010 - 16:27
Rita1960

Rita1960

Pieter,

dank voor de oplossing voor 2 van mijn kerstcactussen die staan in de vensterbank aan de straatkant dus te veel licht 's nachts door de straatverlichting..
(samen zo'n 6 bloemen gehad)

de andere 2 staan in de vensterbank zonder straatverlichting en die hebben geen licht 's nachts.. en die bloeien nog steeds..

thanx! en groetjes,

Rita
zondag 7 februari 2010 - 18:24
Mandy

Mandy

Ik had een enorm grote lidcactus van wel 1 meter doorsnee en die bloeide 1X per jaar heel uitbundig. Net zoals heel veel van mijn andere planten is ook deze doodgegaan. ( Iemand heeft een aantal maanden voor mijn planten gezorgd toen ik in de lappenmand zat, vlak voordat ik verhuisde ) Te weinig water , totaal opgedroogd. Ik heb een paar weken geleden weer 3 stekken gekregen van een roze lidcactus. Bij de een zitten nog een paar roze bloempjes maar de andere 2 zijn denk ik nog te klein om bloeien. Ze zijn ongeveer 10-12 cm hoog.

Ik heb ze in het tuinhuis staan, in het licht en ik geef ze regelmatig water.

Wat is eigenlijk de beste manier om ze mooi te krijgen/ houden?

Volgens mij is er ook de regel om ze nooit te draaien? Klopt dat?

( ik heb 's avonds geen verlichting- geen kunstverlichting + geen straatverlichting )
zondag 7 februari 2010 - 21:57
Mandy

Mandy

In huis heb ik wel licht hoor
In het tuinhuis is het donker.....
Ik heb een beregoed fornuis- waar ik lekker op kook maar die natuurlijk niet groot genoeg is om het HELE huis op tropische temperaturen te houden

Is er nog iets interessant te melden over de temperatuur voor die lidcactus?
Ik heb nu 3 kleine planten apart staan, kan ze dus beter bijelkaar in 1 pot zetten.... zodat het "wat lijkt"

maandag 8 februari 2010 - 19:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon