menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oude knollen

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

Gooi uw knollen zomaar niet weg na de bloei, door een kleine moeite kunnen ze terug in bloei gebracht worden met een veelvoud bloemen t.o.v. van de eerste bloei.
Mini cyclamen

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 20 november 2009 - 20:12
Fons

Fons

Cyclaam

Tropische Planten & Kamerplanten

vrijdag 20 november 2009 - 20:13
Rita1960

Rita1960

Fons,

dat heb je goed gedaan.

maar hoe doe je dat dan???

groetjes,

Rita
vrijdag 20 november 2009 - 21:36
Matabish

Matabish

Ik heb verschillende cyclamenbollen gehad die een tiental jaren oud geworden zijn en elk jaar opnieuw mooi bloeiden!
In de zomer laat ik de kluiten met de bol geheel uitdrogen en zodra ik nieuwe scheutjes zie opkomen
geef ik ze nieuwe potgrond en giet ze weer normaal, in het schoteltje!
Dit jaar heb ik mijn laatste drie voor het eerst buiten in de schaduw gezet zodra de eerste blaadjes uitkwamen,
maar dàt doe ik dus nooit meer!!
Éen heeft de geest gegeven en de twee andere hebben hoog opgeschoten, wèl stevige, gekrulde bladeren!
'k Ben benieuwd of ze toch nog mooi zullen bloeien nu?
Maar nu mag ik weer nieuwe gaan kopen!!!! Da's ook fijn want ik vind ze toch zó mooi!

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 21 november 2009 - 00:33
printemps

Printemps

@ Matabish

De kamerplant Cyclamen zijn maar wintervast tot -3 graden
Ik zou ze nu toch binnen halen hoor


mvg
Ik heb Hederifolium in de tuin staan en hebben zelfs afgelopen winter zeer goed doorstaan,volgens mij zijn ze allen terug uit gekomen

zaterdag 21 november 2009 - 13:23
Fons

Fons

Hier eveneens na de bloei laten afsterven, daarna nieuwe potgrond gegeven en eveneens buiten op een beschaduwde plaats gezet met het gekende resultaat, heb nog een paar knollen met nu een paar bloemen maar verder vol met nieuwe bloemknoppen dat belooft voor de toekomst.
Fons.
zaterdag 21 november 2009 - 18:19
Matabish

Matabish

@ Printemps,

ze staan al terug binnen sedert oktober hoor en ik denk dat het daardoor is dat ze zo hoog opgeschoten zijn.
Door ze binnen te halen kregen ze het ineens té warm denk ik...anders stonden ze àltijd in de veranda en
dan gingen die temperatuurschommelingen geleidelijker.

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 21 november 2009 - 18:31
evadepeva

Evadepeva

Even onbeleefd zijn (brutalen hebben de halve wereld..)
Batdah: heb je wel eens zaad over????????
zaterdag 21 november 2009 - 21:47
printemps

Printemps

Bij het oogsten van zaden (in de tuin) moet je goed opletten dat de mieren er niet mee gaan lopen,er zit een zoet iets rond de zaden
Je moet ze naart schijnt ook zeer snel zaaien na het oogsten

Kijk ook eens naar mijn kamerplantje
Het heeft snoepjes kleurtjes(net gekocht)maar in de tuin heb ik het ook een keer gehad

mvg

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 24 november 2009 - 11:44
printemps

Printemps

Zeer mooi

De bloemetjes gaan anders open lijkt me
Zo lijken ze op viooltjes

mvg
dinsdag 15 december 2009 - 12:42
joopsmit

Joopsmit

De boven kant van de bol is ietjes hol . Als daar water in komt te staan dan gaat dat meteen rotten . Daarom deze plant altijd op de schotel water geven .
Een maal volop in blad zal de bovern kant niet zo snel vol lopen tijdens en regen bui .
Dus pas als er voldoende blad boven de bol zit mag hij wel in de tuin .
Goed doorlatende grond is het beste .Pot grond met wat scherp zand er door .
Om de bol wat water afstotent te maken kun je ook heel dun wat sla ollie er op smeren . Helpt ook bij gladiool .Die heeft ook een kuitje boven op waar water in blijft staan .
vrijdag 15 januari 2010 - 02:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon