menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprika plant

Ga naar meest recente reactie

snorruk

Snorruk

hoi,

ik heb twee paprikaplanten op de vensterbank staan.
1 van de twee heeft een moeilijke tijd. Veel "spinneweb" vorming en gele bladeren.

Ik behandel ze verder hetzelfde.
Is hij ziek?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 22 september 2009 - 13:55
cetinel

Cetinel

spint?
dinsdag 22 september 2009 - 14:59
Pieter

Pieter

spint!
dinsdag 22 september 2009 - 16:48
snorruk

Snorruk

zou wel eens kunnen. Lopen allemaal kleine oranje beestje over de pot!

wat te doen?
Heb de pot nu buiten staan (overdag) in de hoop dat moeder natuur het oplost..

Groeten,
dinsdag 22 september 2009 - 18:05
wim1970

Wim1970

Ik had dit jaar in mijn eerste "peper & paprika"-jaar ook een aantal potten met pepers binnen op de vensterbank staan. Ze bleven gelukkig zonder spint of ander ongedierte totdat er pepers aankwamen.

Op het moment dat ze rood aan het worden waren, kregen ze ook spint (zoals jij het beschrijft, snorruk). Ze hadden nog geen spint toen ik op vakantie vertrok in juli, maar drie weken later, bij terugkomst vielen gewoon de bladeren er vanaf.

Dit komt vooral door de droge lucht in de kamer. Ik heb ze toen gewoon buiten gezet. De planten gingen gewoon dood maar de pepers werden wel nog eerst gewoon rood!

Ik vermoed dat je er weinig aan kan doen en zo ja, is het wel nog de moeite voor die paprikaplanten, snorruk? Hangen er paprika's aan?

Volgend jaar misschien vanaf mei gewoon buiten zetten, zoals ik met mijn meeste peper- en paprikaplanten heb gedaan.

dinsdag 22 september 2009 - 18:36
snorruk

Snorruk

ok, we zullen zien.
hangt 1 mooie grote (groene) paprika aan.
dinsdag 22 september 2009 - 18:44
wim1970

Wim1970

In mijn eerste peper- en paprikajaar heb ik enkele pepers midden januari gezaaid en andere pepers en paprikas in februari. Ze zijn binnen gezaaid in een kasje want de zaden hebben liefst een kiemtemperatuur van 25 a 30 graden.

Dan in mei heb ik ze allemaal in een grote pot geplaatst (5 of 10 liters) en ze buiten geplaatst. Waarom in potten? Mijn tuin is nog niet af, hopelijk volgend jaar wel en dan ga ik ze in volle grond ompoten in mei!

Of ze nu in een serre staan of in open lucht, veel verschil heb ik dit jaar niet gemerkt.
woensdag 23 september 2009 - 12:48
schuurmans

Schuurmans

als je regelmatig de planten sproeit met een simpele handspuit (vernevelen) zul je weinig of helemaal geen spint hebben. spint heeft een gruwelijke hekel aan vocht.

grt
henk
woensdag 23 september 2009 - 15:20
schuurmans

Schuurmans

mijn Brugmansia's snoei ik op 60 á 70 cm, maar ik hoop dat de vorst nog lang wegblijft want er staan nog heeeeeel veel knoppen te wachten om open te gaan.

grt
henk
woensdag 23 september 2009 - 16:27
snorruk

Snorruk

thx voor het Spintadvies Henk!
Ik ga zeker Nevelen.

Groeten,

Snorruk
woensdag 23 september 2009 - 21:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon