menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje venus vliegenval

Ga naar meest recente reactie

215266

215266

hallo allemaal, mijn venus vliegenval gaat bloeien! er komen nu 3 steeltjes naar boven. ik houd wel van bloeiende planten, maar...

... volgens velen is het niet goed voor de kwaliteit van deze plant. het schijnt dat die daardoor erg achteruit gaat.

mijn vraag is, op welke vorm gaat hij achteruit? zal hij minder vaak bloeien, krijgt hij minder vallen, gaat hij eerder dood?

graag zou ik hier wat meer van willen weten, alvast bedankt, harry.
maandag 20 juli 2009 - 16:17
215266

215266

weet iemand het? komende donderdag zit ik in de ardennen bauvois ofzoiets... tot maandag, in het weekend hebben we daar een truckshow met de club. dus ik zit eigenlijk een beetje te hopen op en snel antwoord.

alvast bedankt
dinsdag 21 juli 2009 - 22:17
Rudolfke

Rudolfke

Dood gaan zal hij niet doen, maar wat er wel gebeurt is dat alle energie naar het bloeien gaat, en minder naar de schelpen; Je zal dus minder en kleinere schelpen krijgen. Ik knip ze altijd direct weg.
woensdag 22 juli 2009 - 17:30
215266

215266

als hij uitgebloeid is, krijgt hij dan wel weer normale kleppen, of blijven ze klein?

verkort het de levensduur van de plant ook?

want ik denk dat ik de bloemen lekker laat staan, vind het altijd wel een leuk gezicht met bloeiende planten. ik heb nu 3 bloemstengels die komen en ze zijn nu ongeveer 4cm hoog.
woensdag 22 juli 2009 - 17:36
Rudolfke

Rudolfke

Dat weet ik niet hoe het daarna gaat. Ik denk niet dat ze de levensduur van de plant verminderen, maar zeker ben ik niet. Schelpen die klein zijn doordat de plant beginnen bloeien is, zullen daarna niet opeens beginnen groeien terug vrees ik. Die blijven klein tot ze afsterven. Denk ik he, ik ben ook niet de grote expert
woensdag 22 juli 2009 - 17:45
215266

215266

ach, het maakt mij niet uit of ze klein blijven, als ie maar blijft bloeien
maandag 27 juli 2009 - 19:55
iwein

Iwein

de plant zal er niet van sterven.
Venus vliegenvallen hebben wel de neiging om ernorm veel energie in de bloemstelen te steken.
Daardoor verkleint de plant en valt de groei van nieuwe vangbladeren quasi stil.
De meeste liefhebbers doen de bloemen daarom weg.

De bloemen zelf zijn wit en klein. Eigenlijk helemaal niet spectaculair.
De zaaddozen zij we speciaal, maar heel veel zaden zal je er niet op krijgen.
Als er rijpe zaden op komen, zullen ze op een bepaald moment zwart blinkend zichtbar zijn , alsof ze op een schoteltje uitgestald liggen.

Kieming van verse zaden is eenvoudig, maar het duurt enorm lang voor de plantjes groot worden. Ze zien er wel vanaf het begin uit als miniatuur vliegenvangertjes.

leuk als experiment, maar eenmaal gezien, zijn de planten spectaculairder.

mvgn,



woensdag 19 augustus 2009 - 21:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon