menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nood aan een beurs in de kempen

Ga naar meest recente reactie

KristofM

KristofM

Hey allemaal,

Ik ben een voorstander van een beurs in de regio Mol/ Geel.
Dit omdat de plantenbeurzen steeds ver van ons vandaan zijn.
Maar is er wel nood aan?
Laat jullie stem horen....
Laat hier weten wat jullier er van vinden.

Groeten
Kristof
zaterdag 18 april 2009 - 16:02
groenbloemeke

Groenbloemeke

In Turnhout is er toch 1
In de oude priorij ?
Tijdstip weet ik niet meer
Ben er 8 jaar geleden eens geweest

mvg GB
zaterdag 18 april 2009 - 16:15
matteke

Matteke

En in Lier. Zondag 3 mei, meer info staat bij aangeboden/gezocht.
zaterdag 18 april 2009 - 16:30
Fons

Fons

Op 26 April 2009 van 10.00 tot 18.00 bloemen en plantenbeurs te Lommel kattenbos omheen de molen aldaar.
zaterdag 18 april 2009 - 18:45
P e t e r

P e t e r

Goed idee,

Misschien een exoten ruilbeurs zoals in Canna-Banana in putte geweest is?

Ik ben van de partij. Ergens eind mei?


Peter
zaterdag 18 april 2009 - 21:55
Botanist

Botanist

Ik tracht een zo volledig mogelijke lijst van de planten, maar vooral plantenruilbeurzen in België te maken op volgende blog: http://blog.seniorennet.be/plantenruilbeurzen
Alle hulp word gewaardeerd.
zaterdag 18 april 2009 - 22:34
xride1

Xride1

Peter,

eind mei van dit jaar nog?
dan moet het wel supervlug gaan!
zou wel keitof zijn natuurlijk.

groetjes,
Daniëlle
zondag 19 april 2009 - 04:07
KristofM

KristofM

eind mei is inderdaad zeer vroeg. je moet genoeg reclame kunnen maken.

De beurs in lommel, is daar al iemand geweest?
zondag 19 april 2009 - 15:38
KristofM

KristofM

Flora opent het toeristisch seizoen in Lommel
Op 26 april gaat de 11de editie van planten- en bloemenmarkt Flora door in Lommel. De vorige edities van dit tuinevenement waren met gemiddeld 11.000 bezoekers steeds een gigantisch succes. Flora is, met een uitgebreid aanbod aan decoratieve tuinproducten, -ornamenten, –meubelen en een gezellig marktgebeuren, ontegensprekelijk het tuinenevenement van de Antwerpse en Limburgse Kempen!

Op zondag 26 april van 10 tot 18 uur staan de standhouders opgesteld rond de Leyssensmolen in Kattenbos. De schitterende groene omgeving van dennenbossen, heidelandschappen en kleine meertjes vormen het gezellige kader, waarbinnen de standhouders hun tuinproducten komen voorstellen. Geïnteresseerde tuinliefhebbers kunnen genieten van de rijke bloemen- en plantendiversiteit, gaande van vaste - en potplanten, voorjaarsbloemen, bloembollen, tuininrichting en kruiden uit de verkoopcollecties van beroepskwekers en liefhebbers
zondag 19 april 2009 - 15:52
xride1

Xride1

kristof,
misschien is het dan inderdaad interessanter een exoten beurs te organiseren zoals Peter bedoelt. Plantenbeurzen zijn er dan al verschillende aan vooraf gegaan,
net zoals die vandaag in Putte.
Groetjes,
Daniëlle
zondag 19 april 2009 - 20:37
grasshopper

Grasshopper

ja , een echte exotenbeurs , ik kijk er naar uit!
dinsdag 5 mei 2009 - 16:46
P e t e r

P e t e r

Beste kempenaren,

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met de volgende planten in de volle grond bij de afgelopen winters (niet vorige winter, tenzij hij het gehaald heeft)

Phormium soorten
Cordyline
Diospyros kaki
Arbus Unido
Punica granatum



Peter
donderdag 21 mei 2009 - 23:42
grasshopper

Grasshopper

mijn diospyros kaki heeft het een viertal jaren erg geod gedaan in de volle grond. Hij kwam de winter door zonder enige bescherming.
Maar..... deze winteer heeft hij het overleefd.
vrijdag 22 mei 2009 - 09:51
Fransh

Fransh

in volgorde van winterhardheid noem ik beginnende met de meest winterharde
Diospyros kaki
Punica granatum
Cordyline en Arbutus unedo en
Phormium soorten
de eerste twee hebben deze winter goed overleeft.
de andere drie zitten deze winter op de rand en op de koudere plaatsen zijn ze dood gevrozen maar vele van onze winters zullen ze wel overleven.
gr Frans
zaterdag 23 mei 2009 - 20:44
alloo

Alloo

Kristof hoe ver sta u met de plantenbeurs ? al een locatie gevonden?of word het afgeblazen voor dit jaar?

groetjes Alfons
zondag 24 mei 2009 - 21:15
Botanist

Botanist

Ik ben er inderdaad geweest maar miste er toch wat echte liefhebbers met hun plantoverschot. De locatie is echter schitterend en het weer viel best mee.
zondag 24 mei 2009 - 23:46
KristofM

KristofM

Het is niet gemakkelijk om een beurs te organiseren, zonder enige hulp, zie ik dit niet zitten..
Ik ben ook naar beurs geweest... het is een prachtige locatie... maar de diversiteit aan planten ontbrak toch wel...
maandag 25 mei 2009 - 19:15
xride1

Xride1

Aan alle enthousiaste mannen; jullie zullen Kristof wel een handje willen toesteken zeker om dit te verwezelijken?

groetjes,
Daniëlle
maandag 25 mei 2009 - 20:40
Ouwepee

Ouwepee

In Mortsel wordt de plantenruilbeurs georganiseerd door Aagje Geerardijn. Ze is duurzaamheidsambtenaar. Haar collega van Edegem, Sophie Loots nam contact met haar op, en daardoor kwam er dit voorjaar ook een plantenruilbeurs in Edegem. Beide zeer succesvol.
Wellicht is het nuttig om bij jullie in een van de gemeentebesturen eens met een gelijkaardige ambtenaar contact te nemen en te suggereren of wellicht eens kan gepalaberd worden met voornoemden uit Mortsel of Edegem.
Aagje Geerardijn Duurzaamheidsambtenaar Mortsel [email protected] 03 444 18 47 03 444 18 47
Sophie Loots Duurzaamheidsambtenaar Edegem [email protected] 03 289 21 31
Nu is het nog juist op tijd om bvb iets te organiseren in April of Mei 2011.
Succes
zondag 14 november 2010 - 14:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon