menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

Ga naar meest recente reactie

Georgette

Georgette

Ik doe aan mijn orchideeen niks als eenmaal per week water laten doorlopen met voeding en kijk maar hoe mooi ze zijn.

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 23 maart 2009 - 09:12
Matabish
maandag 23 maart 2009 - 15:13
WillyT

WillyT

Dan heb ik je hulp nodig. Ik heb al enkele keren een nieuwe plant gekocht en steeds na de bloei beginnen zijn bladeren één voor één geel te worden.

Ik dacht dat het aan de droge kamerlucht lag en heb hem nu in de badkamer staan. Hij blijft groen, maar ik zie niet veel groei.

Help !
donderdag 26 maart 2009 - 13:21
Georgette

Georgette

Ik kan je maar een raad geven in de badkamer is een goede plaats alsook in de keuken,eenmaal per week water laten doorlopen met voeding en de bladeren bespuiten.
donderdag 26 maart 2009 - 13:32
Georgette
maandag 4 februari 2013 - 07:17
Georgette

Georgette

[afbeelding verwijderd niet-https]1 van mijn orchideeën in bloei[afbeelding verwijderd niet-https]
kan de foto niet geplaatst ktijgen teveel mb denk ik.
maandag 4 februari 2013 - 08:03
Roeli

Roeli

Kan je mij vertellen wat ik met de oude bloemsteel moet doen ?
De plant heeft nu een nieuwe tak van 20 cm.

groetjes Roeli
maandag 4 februari 2013 - 19:32
moetje1951

Moetje1951

Hallo Georgette,

Ik had al fotos van jouw orchideën gezien, maar nu heb je er precies nog meer en allemaal even mooi! Goed zo!
maandag 4 februari 2013 - 20:16
zuurtje

Zuurtje

Roeli : als de oude bloemstengel geheel verhout is kan je hem afknippen. Is de stengel nog groen, laten zitten, er kan nog een zijtak verschijnen hieraan.
maandag 4 februari 2013 - 23:13
Roeli

Roeli

Dank je wel, Zuurtje.
Dan laat ik hem nog zitten.
maandag 4 februari 2013 - 23:30
Georgette

Georgette

mijn orchidee in volle bloei

Tropische Planten & Kamerplanten

donderdag 7 februari 2013 - 14:02
moetje1951

Moetje1951

mooie kleur, Georgette, wat doe jij, met uitgebloeide stengels?
Ik doe hetzelfde als Zuurtje!
donderdag 7 februari 2013 - 17:01
CindyV

CindyV

Georgette, mooie planten en duidelijk in zeer goede staat. Leuk dat er nog orchideeën fans zijn zoals ik.
zaterdag 9 februari 2013 - 21:38
joopsmit

Joopsmit

Meteen die steen overpot er af halen Licht en lucht zijn belangrijk en voor al niet te veel water . Maar in een stenen pot verdamt het water slech waar door de plant gaat rotten .Van nature groeid deze plant hoog in bomen in de oksels van de takken . Dus licht maar geen velle zon .
zaterdag 16 februari 2013 - 00:09
moetje1951

Moetje1951

Juist Joop. De wortels van Phalaenopsis hebben licht nodig, vandaar de doorzichtige pot waarin je ze koopt. De wortels zijn tevens een goede aanduiding van watertekort of teveel. Als de wortels in de pot bleek zien hebben ze dorst. Als je ze dan water geeft worden die wortels bijna onmiddelijk terug groen!
zaterdag 16 februari 2013 - 16:22
Georgette

Georgette

Ik doe hetzelfde als Zuurtje
groetjes
Georgette
zondag 17 februari 2013 - 09:06
Bombycilla

Bombycilla

De wortels van Phalaenopsis hebben licht nodig, vandaar de doorzichtige pot waarin je ze koopt. De wortels zijn tevens een goede aanduiding van watertekort of teveel. Als de wortels in de pot bleek zien hebben ze dorst. Als je ze dan water geeft worden die wortels bijna onmiddelijk terug groen!



Orchideeënwortels lijken bleek door het velamen wat de wortel omsluit,als het velamen droog wordt is het wit hierdoor beschermt het de wortel tegen te fel zonlicht
dat het velamen bleek wordt zegt niets over te droog staan van de plant,ook zijn de wortel het licht niet echt nodig,ik heb hier planten staan waarvan de wortels al jaren in het donker in de sierpot zitten
zondag 17 februari 2013 - 10:16
CindyV

CindyV

Mijn moeder heeft al 20 jaar orchideeën in een sierpot en nooit problemen gehad en zo doe ik het al enkele jaren ook.
zondag 17 februari 2013 - 20:33
sirius

Sirius

ik heb dat eeuwig terugkerende verhaal met de bleke/groene wortels al 10 miljoen keer geprobeerd, er klopt geen draad van.
Zelfs als mijn orchideen "gedoopt" worden blijven die wortels lekker grijs, zelfs terwijl ze tot aan de potrand in het water staan.

oh, en terloops, al mijn planten staan, jawel, in stenen "overpotten" (cache-pots)
zondag 17 februari 2013 - 22:56
braze

Braze


Hoi Allemaal .

ik heb altijd maar ding opzak en dat is een keer in de week half warm hand

lauw water ze gaan er als een speer van net als alle andere plantten die we

hebben en gewoon in de pot gaat perfect .


MvG .

Braze .
zaterdag 23 februari 2013 - 10:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon