menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit en hoe te verzorgen

Ga naar meest recente reactie

boom1

Tekst aangepast

Boom1

Ik heb afgelopen voorjaar deze plant gekocht bij een tuincentrum. Op het label stond alleen de naam "Mr. Mosquito". Na wat zoekwerk denk ik inmiddels dat het een Sarracenia Purpurea is. Kan iemand dit bevestigen of dit juist is?

De eerste paar maanden deed hij het goed, maar de laatste twee maanden wordt het blad snel bruin. Nieuwe bekers komen snel op, maar worden bijna net zo snel weer bruin (begint bovenaan de rand en verspreid zich vervolgens naar onderen) en krijgen niet de mooie rode kleur die de plant had toen ik hem kocht. Ik heb de plant binnen op een vensterbank staan, waar hij een flink deel van de dag in de volle zon staat. Ik houd hem ook flink nat. Ondanks dat ik de aanwijzingen van het label (ik ben maar een leek die van planten houdt) gevolgd heb, gaat hij steeds verder achteruit.

Heeft iemand tips over hoe ik plant goed kan verzorgen?

[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 13 oktober 2008 - 21:18
boom1

Tekst aangepast

Boom1

maandag 13 oktober 2008 - 21:20
Pieter

Pieter

Ik ben er bijna zeker van dat de problemen begonnen zijn nadat u de centrale verwarming heeft aangezet. Dat produceert een veel te droge lucht voor zo'n planten. U kan daar deels aan verhelpen door de plant boven een grote schaal water te zetten dat steeds zal verdampen en de luchtvochtigheid plaatselijk iets zal verhogen.
maandag 13 oktober 2008 - 22:16
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik ken die plant niet echt, maar ik DENK dat zij in die kelken zelf water gaf!!?? dat er dus daar altijd water in stond !!??
dinsdag 14 oktober 2008 - 00:36
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik zag die plant dus ooit eens bij een buurvrouw waar ik vroeger woonde!!??
dinsdag 14 oktober 2008 - 00:37
dilisen

Dilisen

Hoi,