menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koala plant

Ga naar meest recente reactie

Flurkie

Flurkie

Het zou wel eens een advocadoboom kunnen zijn, denk ik. Maar ik ben geen kenner
Groetjes, Flurkie
donderdag 25 september 2008 - 12:38
summerspookje

Summerspookje

bedankt, ben nu toch al iets verder


groetjes

summer
donderdag 25 september 2008 - 12:42
matteke

Matteke

Het is een mooie advocadoplant inderdaad !
donderdag 25 september 2008 - 17:53
summerspookje

Summerspookje

ik ben bij vrienden het kaartje gaan halen , en het zou een CASTANOSPERMUM AUSTRALE zijn,
iemand daarover bekend , of is het toch een advocadoplant

groetjes

summer
donderdag 25 september 2008 - 20:01
Fons

Fons

Het is een castanospermum australe, kijk maar eens naar de afbeeldingen bij google, het word wel een boom van een 12 m hoogte,op google vind ge voldoende info.
donderdag 25 september 2008 - 21:05
summerspookje

Summerspookje

fons!!!!!!!meende ge dat nu?????,,,,,, 12 m ,ik mag toch snoeien he, amaai mijn frak

groetjes summer
donderdag 25 september 2008 - 21:09
Jipken

Jipken

Dacht dat Koala's Eucalyptus soorten eten

grtz,
vrijdag 3 oktober 2008 - 10:31
matteke

Matteke

Dat lijkt me geen Eucalyptus hoor !
vrijdag 3 oktober 2008 - 12:37
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Dat lijkt me geen Eucalyptus hoor !


Daarom is de benaming ook fout wat betreft " Koalaplant " tuurlijk is dit géén Eucalyptus soort , hé matteke daarom vermeld ik "Koala's" eten E. soorten.
vrijdag 3 oktober 2008 - 12:43
bbart

Bbart

het is zeker geen advocadoplant. deze heeft donkergroene en dunnere bladeren. Wat het is weet ik niet, maar 1 kan je zeker al uitsluiten.

bart
donderdag 9 oktober 2008 - 22:41
Jipken

Tekst aangepast

Jipken

Heeft deze boom een 6 - vinger blad , kan je een foto plaatsen van een paar oksels met stengel en blad , liefst van de top genomen .
Ik zie 3 - stammetjes die nog niet gevlochten zijn , wat me een sterk doet denken aan een Pachira twisted / Aquatica Familie v/d Bombacaceae

Hier zie je de vruchten:

[afbeelding verwijderd niet-https]


Dit is mijn plant:

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 10 oktober 2008 - 07:59
summerspookje

Summerspookje

het is een castanospermum astrale,maar dit is naar het schijnt de eerste maal in de handel als kamerplant, die zou normaal maar 35 cm hoog worden en in september gele bloemen geven, maar mijn plant is wel al 70 cm hoog , en nog geen bloem

groetjes

summer
zaterdag 11 oktober 2008 - 11:27
Jipken

Jipken

het is een castanospermum astrale,maar dit is naar het schijnt de eerste maal in de handel als kamerplant, die zou normaal maar 35 cm hoog worden en in september gele bloemen geven, maar mijn plant is wel al 70 cm hoog , en nog geen bloem

groetjes

summer


Wat bij de plant hoort gaat het niet om, het is ook niet de eerste keer dat ze luchraak iets een label geven wat het niet is, misschien ff antwoorden o/d vragen .
Dan zijn we al een stap verder


grtz,
zaterdag 11 oktober 2008 - 14:48
summerspookje

Summerspookje

CITAAT:
">#666666;'>
het is een castanospermum astrale,maar dit is naar het schijnt de eerste maal in de handel als kamerplant, die zou normaal maar 35 cm hoog worden en in september gele bloemen geven, maar mijn plant is wel al 70 cm hoog , en nog geen bloem

groetjes

summer


Wat bij de plant hoort gaat het niet om, het is ook niet de eerste keer dat ze luchraak iets een label geven wat het niet is, misschien ff antwoorden o/d vragen .
Dan zijn we al een stap verder


grtz,


[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 13 oktober 2008 - 11:53
summerspookje

Summerspookje

CITAAT:
">#666666;'>
het is een castanospermum astrale,maar dit is naar het schijnt de eerste maal in de handel als kamerplant, die zou normaal maar 35 cm hoog worden en in september gele bloemen geven, maar mijn plant is wel al 70 cm hoog , en nog geen bloem

groetjes

summer


Wat bij de plant hoort gaat het niet om, het is ook niet de eerste keer dat ze luchraak iets een label geven wat het niet is, misschien ff antwoorden o/d vragen .
Dan zijn we al een stap verder


grtz,

jipken ,

ik heb de foto's precies geplaats bij mijn eerst vraag , kent er iemand deze, dus helemaal bovenaan de topic, eentje is op uw antwoord gekomen , vraag nu niet hoe DAT komt, als ge dus de gevraagde foto's wilt zien , kijkt u dan even naar boven aub !

groetjes

summer
maandag 13 oktober 2008 - 12:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon