menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ensete ventricosum maurelii

Fons

Fons

Joe,De rode banaan overwinter je best op een lichte plaats bij temp. omstreeks 10 à 15°c en wijnig water geven geen plantenvoeding.
Mijn vorige maurelii heb ik trachten te overwinteren bij ong. 5°c maar hij heeft het niet overleeft.

Groetjes Fons.
vrijdag 25 augustus 2006 - 20:26
lisa

Lisa

fons,ik heb wel de ervaring gemaakt -dat zij wel overleeft als men ze beschermt met bladeren of stroh
groetjes lisa
zaterdag 26 augustus 2006 - 00:35
loe

Loe

Joe,De rode banaan overwinter je best op een lichte plaats bij temp. omstreeks 10 à 15°c en wijnig water geven geen plantenvoeding.
Mijn vorige maurelii heb ik trachten te overwinteren bij ong. 5°c maar hij heeft het niet overleeft.

Groetjes Fons.


Fons, ik moet de mijne wel buiten overwinteren, heb geen keuze bij gebrek aan plaats en is al veel te groot geworden. De maurelii staat nu op een klein heuveltje(zodat hij niet met natte voeten staat in de winter) in volle grond en ga hem afdekken met stro. Laat volgend jaar weten of het gelukt is.
donderdag 14 september 2006 - 12:13
Fons

Fons

Loe,als ge hem graag kwijt bent kunt ge hem buiten laten staan,maar ge kunt uw plant ook verkleinen voor de winter vb. alle bladeren verwijderen behalve het jongste blad, de wortelkluit zo klein maken dat hij past in een 10 à 15 literpot alzo kunt ge hem naast uw bed zetten waar ik denk het toch meer dan 10°c is;

Groetjes Fons.
donderdag 14 september 2006 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon