menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Net aangeschaft phoenix palm

Ga naar meest recente reactie

rick010

Rick010

goededag ik heb vandaag ook een phoenix palm gekocht en die is al gegroei de stam is zelf denk ruim 120cm en dan de mooie bladeren. ik wil het in een eikenhouten halve wijn vat plaatsen. zit nu nog in een pot. hebben jullie sugessies kwa inpakken straks in de winter en kwa palmboost kan ik dat gewoon nog gebruiken? en die Nitrozyme kan ik dat ook gebruiken bij een al ontkiemde boom. en wat is een mooie boek waar ik alles in terug kan vinden om het beste voor me nieuwe vriend te zorgen. bijv bij bol.com of zo? hoop op reactie en ik ben trouwens ricardo uit rotterdam

fotos zal ik binnekort erop zetten miss dat iemand precies weet welke dit is alvast bedankt
dinsdag 2 september 2008 - 21:10
Fons

Fons

rick010, welkom op dit forum.
Welke phoenix hebje in huis gehaalt?
Laat de plant momenteel rustig in de pot staan tot volgend voorjaar dan kunt u alsnog verpotten,laat al die spullen om te forceren voor wat ze zijn, als ge verpot zitten er voldoende voedingstoffen in die porgrond voor een tweetal maanden.
Een phoenix is niet winterhard dus tijdens de winterperiode beschut moeten staan,de phoenix roebelenii moet zelfs een paar graden plus hebben om goed de winter door te komen.
dinsdag 2 september 2008 - 21:38
rick010

Rick010

dank je wel fons

dus het verpotten moet ik dus maar even vergeten. mag ik vragen waarom precies komt daar veel bij kijken. de pot staat op me zonneterras in de hoek hij staat in de hoek van de schutting . en de bladderen komen we boven uit. ben er echt onwijs blij mee . zal binnekort wat fotos erop zetten. in de tuincentrum vertelden ze mij da tik met forst ( wintermaanden dus) met noppen follie de pot moet inpakken en zo af en toe wat water bij geven. maar wat is het hart precies moet ik die ook beschermen op een speciale manier . maar heb ik niets nodig voor wat extra voeding stoffen zoals ik binnen gebruik voor me bonsai bonsai pokon enz .

vriendelijke groeten rick

ps kan soms wel rare vragen stellen sorrie ervoor maar wil gewoon goed voor deze kanjer zorgen , ben ook op zoek naar een boek waar ik hoop info kan vinden maar ddat vlat nog best tegen

dinsdag 2 september 2008 - 21:50
Fons

Fons

Indien ge graag verpot mag dat wel, maar vermits de plant geleidelijk in rust gaat (dalende temperatuur temperatuur verkorting daglicht) zal uw plant nog weinig of geen wortels aanmaken in de nieuwe grond, deze nieuwe grond zal geleidelijk verweren en in het voorjaar zijn groeivermogen gedeeltelijk verloren hebben, bij verpotten bij aanvang nieuw groeisezoen kan de plant optimaal genieten van de verse potgrond.
Bij niet verpotten mag je nog regelmatig plantenvoeding toedienen, vanaf oktober is de groei eruit en heeft de plant geen behoefte meer aan voedingstoffen.
Welke phoenix heb je?
Phoenix roebelenii kan helemaal geen vorst verdragen in tegenstelling wat ze in uw tuincentra vertellen
Phoenix canariensis kan een paar graden vorst aan maar die mag dan niet te lang aanhouden.
Voor een goed boek zal je een engelse versie moeten kiezen.
dinsdag 2 september 2008 - 22:15
rick010

Rick010

hoi fons

ik heb beetje rond gekeken en fotos bekeken denk dat ik de phoenix roebelenii heb . maar of ik plaats heb in huis wee tik niet want hij is aardig aan de maat stel da tikhet buiten hou hoe kan ik dan het beste Winterverzorging phoenix roebelenii. en mocht ik binnen wat kunnen regelen vanaf wanneer haal je hem binnen en wanneer naar buiten . ik zal hem verlopig niet verpotten want zo grote wij vat kan ik hele maal niet kwijt binnen maar het liefst hou ik hem buiten kun je me helpen






bedankt groetjes rick
dinsdag 2 september 2008 - 22:21
Fons

Fons

Binnenhalen wanneer de eerste nachvorst word voorspeld.
Buiten laten bij vorst betekent de dood;
Met verwarmingskabels of lamp en een serretje rond geboud kan je hem buiten overwinteren.
dinsdag 2 september 2008 - 23:06
Fransh

Fransh

de roebelinii is en blijft een kamer plant die enkel gedurende de vorstvrije maanden buiten kan.
vergeet deze niet voldoende water te geven in de zomer en ook niet te laten uitdrogen in de winter.
pas wel op met verbranding van de zon daar deze daar toch wel gevoelig aan is en er dus eerst een gewenning moet optreden.
gr Frans
donderdag 11 september 2008 - 22:16
kristof_P

Kristof_P

zoal Frans al zei is voldoende water belangrijk voor een roebelenii. ik zet ze gedurende de warme maanden met hun voeten constant in het water(in de vijver) en daar lijken ze erg veel van te houden op die manier moet ik ze ook nooit zelf water geven...

gr
Kristof
woensdag 26 november 2008 - 10:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon