menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paradijsvogel bloem

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
Beste mensen,nu ga ik mij voorstellen,want deze morgen kon ik niet rap genoeg de naam weten van onze nieuwe bloem.
Ik ben Richard,zourky is dat kopje in (avatar)ik woon in Herent(bij Leuven)beroep(was)beenhouwer
niet als zelfstandige, van 15 jaar in Brussel toen was het nog kost en inwoon,dat bestaat nu ook wel niet meer,achteraf na mijn 25 in grootwarenhuizen allee toch twee.Mijn hobby bloemen,wat in de tuin en mijn vogels,ben nu 69 en alle dagen thuis bij de vrouw,onze honden en de vogels
groetjes Richard
maandag 21 juli 2008 - 20:42
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

Hallo Richard,

hartelijk [afbeelding verwijderd niet-https] op dit zeer interessante en reuzeleuke tuinforum!! Wel oppassen want het werkt erg verslavend!!
Wondermooie paradijsvogelbloem heb je daar!! Ook 'Zourky' is een prachtexemplaar, geef hem maar een knuffel van mijnentwege...
Misschien kan je de volgende foto's eerst wat verkleinen, dan moeten we zo niet weg en weer lopen over het scherm om te kunnen lezen...
Om meerdere foto's te plaatsen zet je ze er één voor één, onder elkaar op.
Kijk hier maar eens voor een duidelijke uitleg:
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=17&tid=9966

Als je een paar secondjes over hebt kan je ons ook helpen wereldwijd bomen te planten.
Je vindt de uitleg op de rubriek 'tuinbabbel' op de topic 'GreenQuizz 1.000.000.000 bomen'
Fijn je erbij te hebben,
Matabish.
maandag 21 juli 2008 - 22:27
kamiel2

Kamiel2

Beste Richard
Zoals Matabisch zegt is het inderdaad een erg mooie paradijsvogelbek (ik ben jaloers)
Mijn herder is na 10 jaar gestorven aan kanker (tepelkanker) ik heb van dan af geen dieren meer (mijn vrouw is niet erg mobiel en we hebben schrik dat ze erover zou struikelen voorzichtigheid is de moeder van de porseleinenkast zegt men) trouwens uw herder ook een mooi exemplaar, krijgt een goede verzorging dat zie je zo.
Om zoveel mogelijk informatie te hebben: hoe verzorg je die plant? begietingen, meststoffen enz. want ik ben een leek, vroeger nooit tijd gehad, was produktieverantwoordelijke in synthetisch textiel 7 op 7 en nu door problemen in het bedrijf al 6 jaar in brugpensioen (multinational nietwaar!! geen winst sluiten!!) Ben nu 58 en heb 3 jaar terug grote hartproblemen gehad, is trouwens nog niet in orde, omdat werken en uitvliegen allemaal gedaan is ben ik mij op de tuin en de bloemen beginnen concentreren, ik ben een leek op dat vlak!!! dit is geen arbeid en mooie bezigheidsterapie.
Zodus alle informatie betreffende paradijsvogelplant en orchideeën is welkom, U hebt mijn foto's gezien dus ik maak mij terecht zorgen denk ik
fijn je te kennen
Kamiel
dinsdag 22 juli 2008 - 08:03
zourky

Zourky

Goeden ,dag Kamiel,
Nu mogen we het zeggen goeden dag want de zon laat haar toch eens zien,het is een heel stuk warmer dan gisteren,onze herder is twaalf hij is nog goed maar zijn achter poten,daar begint hij op weg te schuiven op een loopje gaat het goed maar als hij traag stapt,dan slagen ze van links naar rechts,
ben al bang voor als de dag komt dat ik hem zal moeten laten inslapen,of het zou moeten zijn zoals met onze vorige die kon niet meer recht,de dierenarts laten komen en ik zei nog voor mij is hij aan het sterven,neen zei ze zijn vacht is nog veel te mooi dat kan niet,maar s'anderendaags was hij dood
en dat was altijd mijn wens geweest dat het zo zou gebeuren,onze eerste die hebben we ook maar zeven jaar gehad,had ook kanker aan het gewricht aan de voorpoot verder was hij kerngezond en we hebben hem nog zes maand gehad tot hij ook niet meer recht kon,achter zourky wil ik ook geen meer het is onze derde,ik word ook niet jonger
Ben ook door de dokter op onderzoek gestuurd voor het hart vinden doen ze toch iets,er was een vernauwing aan een bloedvat en moet nu alle dagen vijf pilletjes slikken,gaan ze helpen dat zullen
we binnen enkele jaren weten.
Nu over de bloemen,maak u zeker niet ongerust dat er geen bloemen inkomen,wij hebben die van ons mee gebracht van Madeira veertien jaar geleden,het was een groot stuk,en een klein van een twintig cm,het heeft toch ook een jaar of vier a vijf geduurd eer wij onze eerste bloem kregen,het water en mestof zoals ge doet is zeker goed,dat ze eens droog staan kan geen kwaad ginder regent het ook niet
alle dagen(zoals hier)nu staan onze planten in de voliere,het is daarom dat er aan een blad gepikt is door de vogels,zolang ze bloeien staan ze op het teras eens uit gebloeid bij de vogels,de potten waar ze nu in staan zijn al groot en nog komen er wortels de dikte van mijn vinger boven,water geven doe ik van de ganse zomer niet het regent genoeg, zou het weken niet regenen dan worden ze niet vergeten,dus Kamiel laat de hoop niet zakken dat die van jou niet zouden bloemen,
de pot niet te klein en verder verzorgen zoals je bezig bent,maar bloemen komen er in,
hebt ge binnen een paar jaar geen bloemen dan klief ik bij mij er een stuk af dat zal wel met een
kapmes gebeuren want het lijkt heel hard te zijn,nu ga ik nog wat oefenen ik zou graag fotos onder elkaar zetten,maar moet nu telkens een nieuw bericht openen,ik ben nog maar een leerling maar dan een oude
groetjes en tot ziens Richard





dinsdag 22 juli 2008 - 15:31
kamiel2

Kamiel2

Beste Richard
Toch maar opletten met de hartproblemen, ik had nog niets gevoeld en op een dag hartinfarct, dag nadien in de kliniek hartsilstand (chance dat het ginder was of het was voorbij) geopereerd, 10 dagen coma, en nu natuurlijk nog 50 % van wat ik vroeger was, dus opletten hé!
Nu de plantjes, bedankt voor het aanbod, maar je hebt mij toch opnieuw moed gegeven want ik was in paniek, ik heb er vroeger ook al gehad, ook meegebracht van Tenerife, 4 jaar voor gezorgd en dan buiten gezet in volle grond, 1 koude nacht heeft mij verrast en mijn plantje was verloren, dus deze worden zo goed mogelijk in de watten gelegd (mijn vrouw ziet die bloemen zo graag) wat je zegt is hier allemaal al gebeurd, degelijk grote pot, wekelijks water en maandelijks vloeibare meststof, dus ik weet niet meer wat er nog meer kan gedaan worden, behalve dan buiten zetten, zal dat proberen en in de gaten houden want nu heb ik meer tijd dan vroeger.
apropos, ik ben van Berlare, 3 km van het Donkmeer google eens naar Donkmeer
en met foto's plaatsen heb ik ook veel problemen, ben ook aan het zoeken, ook is er terug een nieuw bladje op komst, kga proberen de foto mee te sturen[afbeelding verwijderd niet-https]
ik hoop dat het gelukt is
tot schrijfs
kamiel
dinsdag 22 juli 2008 - 16:43
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

goeie middag Richard en Kamiel,

om jullie foto's onder elkaar te zetten moet je gewoon telkens een nieuw zinnetje beginnen.
hier eerste foto
hier tweede foto
hier derde foto
enz...
De tekst boven en onder de foto's plaatsen, dus tussen elke foto en de zinnetjes telkens 'enter' drukken.

Jullie leren het nog wel, dat hebben we hier allemaal moeten doen, want de meeste van ons zijn van vóór het computertijdperk
en toch kunnen we nu al van alles omdat we hier van elkaar leren!
Mijn kinderen zeiden altijd dat ik van vóór de dinosaurussentijd was, maar nu staan ze vaak met open mond te kijken van mijn opgedane kennis qua P.C....
Vragen staat vrij, er is altijd wel iemand die kan helpen.

Hartelijke groetjes,
Matabish.
dinsdag 22 juli 2008 - 19:23
kamiel2

Kamiel2

Goeie morgen Matabish

bedankt voor de tip voor de foto's

wat je zegt is inderdaad waar, wij zijn nog van voor het pc-tijdperk, ik heb op het werk nog een beetje met een pc gewerkt maar dat was altijd hetzelfde programma, je weet wel, stockbeheer, personeel, produktiecijfers enz. kortom lijstjes invullen en eens een mail versturen maar daarbij bleef het.

véél groetjes en nog eens bedankt
ik ga nog wat verder in mijn tuintje wroeten
Kamiel
woensdag 23 juli 2008 - 08:21
Lysianthus

Lysianthus

Hartelijk welkom Zourky, je hebt je maatje al gevonden , zie ik
Ik ben van Mechelen, eigenlijk niet zo ver weg hé
Prachtige bloem, vind ik ook hoor.
Hopelijk heb je nog heel wat jaartjes te goed met je trouwe vriend.
Wat betreft , de foto's ben je bij Matabish aan het juiste adres, ik kan dat zeker beamen.
Ik ben ook van vóór het pc-tijdperk, maar zoals Matabish zegt, we leren hier allemaal van elkaar en als je met een vraagske zit, kan je het zeker altijd stellen in de tuinbabbel.
Zo, maak er nog een fijne dag van en tot hoors.



ps: Kamiel, als ik jou nog niet welkom geheten heb, dan is dat bij deze ook gebeurt hé...............
woensdag 23 juli 2008 - 10:38
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
zo staan ze hier in de voliere,niet omdat ze zouden vliegen maar daar staan ze gewoon uit de weg,tot het terug winterd
woensdag 23 juli 2008 - 18:20
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 23 juli 2008 - 18:22
zourky

Zourky

[afbeelding verwijderd niet-https]
zal voor dat ze terug binnen komen ze wel in een grotere pot moeten zetten nu zijn het potten van 50cm.ik ben weer kontend dat het gelukt is(met de fotos)
groetjes Richard
woensdag 23 juli 2008 - 18:27
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Beste Zourky,

Het zou iets gemakkelijker zijn om je foto"s te bekijken, indien je ze iets kleiner maakt.
Wanneer je ze oplaadt met Photobucket kan je de grootte kiezen en
640x480 large.............. is groot genoeg

Je foto"s zijn prachtig!!
Tip: als je meerdere foto's wil plaatsen of iets aan je tekst wil veranderen of wegdoen, druk je gewoon op de wijzig toets, dan kom je terug in het scherm waar je je tekst hebt ingetypt, je moet wel aanmelden om dit te kunnen.

woensdag 23 juli 2008 - 23:09
kamiel2

Kamiel2

hey Richard
je hebt er goed aan gedaan die foto's te plaatsen, ik voel mij al véél meer gerustgesteld!!! (mooi trouwens)
ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips, en zal proberen zo geen wattes meer onder die paradijsvogelplanten te leggen, en ze te behandelen zoals een andere "plant" als ik resultaat boek zet ik het wel op het net.
nogmaals bedankt

Kamiel
vrijdag 25 juli 2008 - 13:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon