menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phoenix canariensis

promileke

Promileke

hallo
ik heb begin dit jaar een 2 phoenix canariensis gekocht en buiten geplant zijn ongeveer1.50 m maar nu beginnen de bladeren rost te zien heb ze al eens bemest met koemest wat kan ik doen om ze er weer bovenop te brengen
donderdag 12 juni 2008 - 12:07
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Staan ze in volle grond?
Staan ze te nat ?....
Graag wat meer info en als het kan foto's van de planten en de grond waar ze instaan.

greetz Damy
donderdag 12 juni 2008 - 13:01
LauraK

LauraK

Het zou ook kunnen zijn dat de palmen lang binnen (in de schaduw) hebben gestaan, en nu dus nog
niet aan de volle zon gewend zijn. Bij mijn Phoenix canariensis was dit het geval. De bladeren gaan
niet dood, maar blijven rost gekleurd; de nieuwe bladeren zijn wel aan de zon gewend en zijn mooi
groen van kleur.

Groeten van Laura.
donderdag 12 juni 2008 - 13:08
crinum

Crinum

ze zouden het moeten verbieden om canarensiesen aan wegwerpprijzen (vaak kan je ze dan ook na de eerste winter in de compost bak gooien) te verkopen... ze staan in veel te kleine potten en komen rechtstreeks uit een verwarmde kas met bladeren die 3x te groot zijn in verhouding met de stam/wortelkluit! je koopt beter eentje in een grote pot die al enige tijd buiten heeft gegroeid (kan je zien aan de bladeren, de segmenten staan heel dicht bij elkaar als de bladeren buiten zijn gegroeid in normale omstandigheden).
pas wel goed op tijdens de winter, canarensiesen zijn matig winterhard, tot -5 (-7°?) in droge omstandigheden zijn ze goed winterhard op voorwaarde dat de dagtemperaturen niet te laag zijn en die -5/-7 niet al te lang duurt...ik bescherm mijn canarensies doormiddel van wat vliesdoek als het zo rond de -5°C word of als ze sterk aanvriezende mist/ijzel voorspellen.

deze is mijn enige nog overlevende Phoenix canarensies maar heb er alle vertrouwen in dat ik er nog jaren van zal kunnen genieten...
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 juni 2008 - 16:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon