menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bananen

Ga naar meest recente reactie

xride1

Xride1

Hoi, ik heb voor het eerste jaar mijn bananen overwintert,
wanneer kan ik het eerste blad zien verschijnen?
Is dit bij elke soort ongeveer hetzelfde?
Laat de zon maar komen.
Kan ik nu met dit koude weer mijn palmen al bemesten of is het beter om te wachten?
groetjes,
Daniëlle
woensdag 16 april 2008 - 09:47
jippen

Jippen

bij mij is de musa basjo algroeid !!!! (de bescherming heb ik moeten weg halen.)
Ik heb mijn palmen een maand geleden al gevoed.
De groei is ook al te merken (zeker bij de tf(bloeivorm) en de butia capitata
woensdag 16 april 2008 - 13:19
DavyMorren

DavyMorren

Mijn bananen zijn sinds zondag uitgepakt en zijn op die vier dagen al ongeveer 5 cm gegroeid.
Heb ook al dadelijk gedroogde koemestkorrels gesmeten.
donderdag 17 april 2008 - 16:32
u857287

U857287

dag davy

bij mijn bananen zijn nog geen scheuten, enkel maar een stukje stam van ongev. 10 cm.

ik wist echter niet dat je gedroogde koemestkorrels kan geven, dacht dat ze kamerplantenmest nodig hadden.

zijn die korrels dan wel goed van jou ?

lieve
vrijdag 18 april 2008 - 20:41
DavyMorren

DavyMorren

Ik heb ze verleden jaar ook koemestkorrels gegeven en heel veel water.

En dan zie je ze toch wel heel flink groeien hoor.

Dus ze zullen dat toch wel graag hebben



Davy
vrijdag 18 april 2008 - 20:44
jumperke

Jumperke

Ik heb hier een goed resultaat met het mengen van gedroogde koemestkorrels in hun substraat.

jerko
vrijdag 18 april 2008 - 21:56
xride1

Xride1

ik zie nog niets groeien, ik gaf ze vorig jaar blauwe korrels en daar deden ze het ook goed mee.
gewoon omdat de hond altijd de koemest korrels ervan af zat te eten moest ik een alternatief zoeken
zaterdag 19 april 2008 - 10:29
mlb

Mlb

even een vraagje,

We hebben ook palmen en bananen in de tuin staan.
Moeten deze nu bemest worden en waarmee?

Bedankt voor de reactie.

Groeten Fam. Berends
zaterdag 3 mei 2008 - 19:32
knolleke

Knolleke

Mijn musa basjoo is ook nog niet bovengronds gekomen.
Is die dood of is er nog een kans dat die ondergronds nog aan het groeien is ?
zondag 4 mei 2008 - 01:11
Fransh

Fransh

die schiet normaal ondergronds terug uit ,tenzij dat die heel nat staat en het moederrizoom gerot is.
gr Frans
zondag 4 mei 2008 - 22:14
Fransh

Fransh

ik zie nog niets groeien, ik gaf ze vorig jaar blauwe korrels en daar deden ze het ook goed mee.
gewoon omdat de hond altijd de koemest korrels ervan af zat te eten moest ik een alternatief zoeken

dit is voor bananen ook beter ,door de grote bladmassa kunnen ze goed wat stikstof gebruiken en die zit er meer in blauwe korrel dan in gedroogd koemestkorrels.voor de rest zit er ook kalium,fosfaat ,magnesium en spoorelementen in wat de planten allemaal nodig hebben.
gr Frans
zondag 4 mei 2008 - 22:18
xride1

Xride1

mijn musa basjoo is nu flink aan het groeien, maar mijn sneeuwbanaan doet nog niets, de ensete maurelii had een stam van 35 cm doorsnede, was vorig seizoen een mega grote plant, er zat zaterdag een vreemd geurtje aan de stam en heb hem afgesneden tot op een 15 cm hoogte, nu blijkt dat er in het groeipunt nog een rot vlekje zit, kan ik deze nog verder afsnijden of zal hij scheuten aanmaken?
Of zou ik een nieuw exemplaar moeten aanschaffen vermits deze banaan bijna nooit scheuten krijgt?
Met ander woorden; hoelang moet je geduld hebben eer je ziet dat de plant dood is?
groetjes,
Daniëlle
maandag 5 mei 2008 - 08:10
jippen

Jippen

De ensete maurelii zal afwachten zijn, ik zou persoonlijk nog een 2 tal weken wachten....

Op deze foto zie je in de achtergrond al het eerste blad aan de musa basjo.
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 5 mei 2008 - 10:54
Fransh

Fransh

mijn musa basjoo is nu flink aan het groeien, maar mijn sneeuwbanaan doet nog niets, de ensete maurelii had een stam van 35 cm doorsnede, was vorig seizoen een mega grote plant, er zat zaterdag een vreemd geurtje aan de stam en heb hem afgesneden tot op een 15 cm hoogte, nu blijkt dat er in het groeipunt nog een rot vlekje zit, kan ik deze nog verder afsnijden of zal hij scheuten aanmaken?
Of zou ik een nieuw exemplaar moeten aanschaffen vermits deze banaan bijna nooit scheuten krijgt?
Met ander woorden; hoelang moet je geduld hebben eer je ziet dat de plant dood is?
groetjes,
Daniëlle

snij hem iets verder af en snij er een kruis in ,dan worden er op de oude stam nieuwe planten gevormd.
gr Frans
maandag 5 mei 2008 - 22:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon