menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleanders al naar buiten

LauraK

LauraK

Hallo allemaal,

Gezien het vrij stabiele weer van de afgelopen dagen, overweeg ik mijn oleanders nu al naar buiten
te doen. Ter verduidelijking: ze staan nu in een schuur, waar het ook vriest als het heel koud is, en
ze krijgen er redelijk veel licht. De overgang van de schuur naar buiten is qua temperatuur dus niet
zo groot, en de oleanders zijn dit gewend. Het gaat al jaren goed zo.

Het enige waar ze wel enigszins last van hebben elk jaar, is de hoeveelheid zon die ze ineens krijgen.
Ik heb dus het idee dat het beter is ze nu al buiten te zetten, nu er nog minder zonuren zijn en de zon
ook minder fel is. Hopelijk verkleuren de bladeren daardoor wat minder dan voorheen.

Zou dit een goed plan zijn, of raden jullie het me af? Ik moet zeggen dat ik wel ongeduldig ben, en
niet kan wachten tot het mooie weer echt begint...

Groeten van Laura.
dinsdag 1 april 2008 - 19:48
hanninkj

Hanninkj

Ze kunnen nu wel naar buiten maar bij vorst weer binnen zetten.
Het voordeel als je ze langer in de kas laat staan dat ze eerder en rijker gaan bloeien.
dinsdag 1 april 2008 - 20:30
xride1

Xride1

de mijne hebben nog niet binnen gestaan en zien er nog goed uit..........
vrijdag 4 april 2008 - 09:48
LauraK

LauraK

De oleanders staan inmiddels al buiten, en als ik me niet vergis hoor ik ze af en toe blij zingen...
De temperatuur in de schuur was vrijwel hetzelfde als buiten, alleen stonden ze beschut tegen de wind,
de regen en de sneeuw -ehm, welke sneeuw? Ik heb er alle vertrouwen in dat ze dit goed
zullen doorstaan. En nu maar hopen dat ze wat uitbundiger zullen bloeien dan vorig jaar!

Groeten van Laura.
vrijdag 4 april 2008 - 11:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon