menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kumquat

Ga naar meest recente reactie

gardena

Gardena

hoi net nieuw hier ik hoop dat er iemand mij wat wijzer kan maken ik heb van mn ma een kumquat plant gekregen en die doet het naar mijn weten erg goed maar wat merk ik nu de plant hangt vol maar echt wel vol met zoals ik het kan beschrijven wat lijkt op spinnenweb maar heel fijn van structuur met als je goed kijkt allemaal witte puntjes in ik ben echt wel gek op dat plantje maar ben als de door voor een infestatie voor spinnekoppen of ander gedierte dat kan zeker ni gezond zijn voor mijn kumquatje kan iemand helpen please
woensdag 27 februari 2008 - 16:01
ben45

Ben45

Een goed werkend middel is Masaï. Vooral ook de onderkant van de bladeren besproeien. Om de werking optimaal te laten zijn een druppeltje groene zeep aan het spuitmiddel toevoegen, dan vloeit het middel goed uit. Zorg er voor dat de plant voor de avond weer droog is. Dus liefst in de morgen bespuiten.

Succes!
Groetjes, Ben.
woensdag 27 februari 2008 - 17:56
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hartelijk welkom bij ons groepje Gardena.
[afbeelding verwijderd niet-https]

Is het deze aantasting? klik eens op onderstaande link, misschien kan je er dan wat mee,

http://www.tuinadvies.nl/spint_spintmijten.htm

indien niet , laat maar weten, dan kijken we weer verder
een fotoke plaatsen is altijd handig en maakt het ons gemakkelijker de juiste oorzaak te vinden, op ondestaande link kan je hulp vinden, let er op steeds de foto vooraf te verkleinen anders gaat het niet.

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=17&tid=9966

donderdag 28 februari 2008 - 10:51
gardena

Gardena

verdikki toch jullie hebben het bij het juiste eind hoor, ik heb ondertussen al mijn andere planten gecontroleerd en mijn oleander plant het er ook van maar aangezien jullie hulp vlieg ik er vrijdag avond in, weg met die vunzige beesten - mijn planten plunderen ha ik dacht het niet
bedankt voor de snelle hulp hoor echt tof
ik laat jullie nog wel weten of ik een goeie bugg buster ben groetjes
donderdag 28 februari 2008 - 20:44
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hou best de planten maar goed in de gaten Gardena, want spint is hardnekkig en kan terugkomen, de planten regelmatig besproeien met een plantenspuit kan helpen , zo zie je ook het begin van spint vlugger en kan je vroeg ingrijpen ( beter voorkomen dan genezen ) ik doe dat regelmatig met koud water uit de regenton , is veel beter dan kraantjeswater.
Succes en tot hoors
donderdag 28 februari 2008 - 22:25
printemps

Printemps

hallo

als je van plan bent om later de vruchten op te eten of confituur van te maken
moet je gif nemen wat geschikt is voor groenten
andere giften laten residus achter
ook als de termijn al lang voorbij is zitten ze er nog op

mvg
an
vrijdag 29 februari 2008 - 13:15
Fons

Fons

Gardena,welkom op dit forum.
Indien het weer( geen nachtvorst) het toelaat kunt ge best uw aangetaste planten buiten zetten en na behandeling met massai of neoron (ander product tegen spint) de planten regelmatig broezen, daar houd spint niet van.
zondag 2 maart 2008 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon