menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Actinidia

Ga naar meest recente reactie

Fons

Fons

Graag zou ik de soortnaam van deze kiwi kennen, misschien aan de hand van deze foto, de rechtse kiwi is er eentje die aangekocht is.
Voor deze kiwi is zowel een vrouwelijke als een mannelijke plant nodig

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 3 december 2007 - 21:36
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dag Fons, Zou het Hayward kunnen zijn? Deze geeft vrij smalle, niet zo'n grote vruchten en dat lijkt op de foto ook zo te zijn. Groeten Martje
dinsdag 4 december 2007 - 11:02
Fons

Fons

Martje, ik had wel vermoedens dat ik in die richting moest zoeken, maar wilde toch een beetje bevestiging,aan de bewuste plant hingen massa´s kiwis,tegen al de logica in heb ik dit sezoen toch maar stekken genomen en nu maar op hoop van zegen dat er een paar stekjes willen wortelen,bij actinida jenny is het met toch al gelukt om rond deze tijd stekjes tot beworteling te krijgen weliswaar maar 10% van al de stekjes.
dinsdag 4 december 2007 - 20:58
pollux

Pollux

Hallo
Ik mag bij iemand stekken van een kiwi plant nemen
Wanneer doe je dit het beste en hoe neem en kweek je zulke stekken op?
OP voorhand bedankt, mvg Luc
donderdag 13 december 2007 - 21:03
Fons

Fons

Luc, welkom op dit forum.
Stekken kan je nu nemen en in plastiekfolie in koelkast plaatsen.
Stekken neem je van hout dat dit jaar aangemaakt is, met een dikte van 5 à10 mm doormeter en een lengte van 10 à 20 cm met liefst 3 bladoksels, liefst stekken nemen waarbij de bladknoppen dicht bij alkaar staan, knip de stek af juist onder een bladoksel en juist boven de derde oog.
Vanaf half januari kunt ge die stekken oppotten in potten gevult met stekgrond, hou er rekening mee dat de onderkant van de stek de grond ingaat maar eerst in bewortelingspoeder doppen,ge kunt meerdere stekken in een pot zetten, aangieten en in stekbak plaatsen bij een temperatuur van 21°C .
Bij gebrek aan stekbak kan je ook een foliezakje over de pot en stekken plaatsen en de pot op lichte warme plaats zetten, ook een pepfles zonder bodem is geschikt om op de pot met stekken te zellen.
Het kan 3 maanden en langer duren alvorens de stekken bewortelt zijn,zelf haal ik maar een rendement van15 à 20%.
Indien ge beschikt over vrouwelijke en mannelijke stekken kunt ge er best een label bijzetten want ge kunt pas aan de bloei zien wat een vrouw of man is.
zaterdag 15 december 2007 - 22:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon