menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ensete maurelli en basjoo

Ga naar meest recente reactie

corvette

Tekst aangepast

Corvette

hallo ik heb een ensete maurelli en een paar basjoo banaan planten staan in mijn thuin. alles was heel goed tot over een goede week een nacht wat gevroren en de bladren zijn bijna alemaal bevroren het heefd geen zicht meer. je kan het zien op de fotos. nu is mijn vraag wat doe ik er het best mee ik zou ze willen uitdoen en in mijn garage zeten voor de winter maar zou ik dat nu al moeten doen of nog wachten. ik weet dat ik ze kan laten staan ook en ze zo beschermen maar ik will ze volgend jaar op andre plaats zeten moet ik de bladren er allemaal af doen of niet voor ik ze in de garage zet daar vriest het niet in maar het is er ook niet warm komt wel licht in ze staan ni in de donker. graag uw mening hierover groetjes Danny.[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 1 november 2007 - 21:00
Fons

Fons

Corvette, welkom op dit forum.
Ge moogt de bladeren van uw banaanplanten verwijderen vanaf de plaats waar ze uiteen groeien,de planten uitsteken, oppotten en binnen zetten.
Musa basjoo mag op een frisse plaats overwinteren,de grond bijna droog houden
Ensete ventricosum maurelii moet wel iets warmer(10 à 15°C) overwinteren en ook zo droog mogelijk houden, indien deze plant te zwaar uitvalt moogt ge enkele buitenste bladeren tot aan de potgrond verwijderen,het jongste uitkomende blad kunt ge laten verder groeien.

donderdag 1 november 2007 - 23:15
xride1

Xride1

hoi Fons,
ik heb mijn bladeren van maurelii niet tot aan de potgrond verwijdert, kan dat kwaad, moet ik ze nu dieper afsnijden? En om welke reden moet dit zo laag?
vrijdag 2 november 2007 - 10:28
Fons

Fons

Ik heb ook niet gezegt dat ge alle bladeren tot tegen de grond moet afsnijden maar waar ze uiteen gaan groeien, bij mijn plant is dat op een hoogte van een 60cm, de stam van mijn banaan is een 45cm doormeter en om de plant nog een beetje handelbaar te maken heb ik enkele bladeren verwijderd tot aan de grond, de wortelkluit heb ik ook zodanig verkleint dat hij in een pot van 15 liter gaat dit alles om de plant draagbaar te maken om hem binnen te zetten en dat hij zo weinig mogelijk plaats inneemt.
Het nieuwste nieuw blad heb ik niet afgesneden dit om als saptrekker te laten dienen.
vrijdag 2 november 2007 - 18:17
corvette

Corvette

hallo fons dank u wel voor de info Beste groetjes Danny.
zaterdag 3 november 2007 - 19:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon