menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Canna in de winter

Ga naar meest recente reactie

RogerElise

RogerElise

hallo,

wanneer moet de canna uit de grond gehaald worden? is dat bij de eerste vorst aan de grond of nachtvorst of pas later als het stevig gaat vriezen?

hoe wordt deze opgeborgen?

Roger
woensdag 17 oktober 2007 - 21:34
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hallo Roger
ik haal hier nooit de canna's uit de grond .
Als de eerste nachtvorst voorspeld wordt snij ik deze af tot zo een 5cm van de grond en dan leg ik er stro met daarboven mest op over.
Je zou ook eventueel de afgevallen bladeren van in de tuin over de planten kunnen leggen.

greetz Damy
woensdag 17 oktober 2007 - 21:42
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik haal ze wel uit de grond en geef ze een behandeling die met Dahlia's te vergelijken is. Met de huidige zachte winters valt natuurlijk meer uit te proberen.
woensdag 17 oktober 2007 - 21:55
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

zolang je ze genoeg afdekt is het helemaal geen probleem
bij mij zijn ze nog nooit kapot gegaan

greetz Damy
donderdag 18 oktober 2007 - 17:07
Tine

Tine

Ik haal ze nu altijd naar binnen. Ik heb een paar keer geprobeerd om ze alleen af te dekken, maar ze waren toch kapot gegaan.

Tine
donderdag 18 oktober 2007 - 18:40
RogerElise

Tekst aangepast

RogerElise

als het zaterdagnacht gaat vriezen aan de grond moeten ze naar binnen? Zitten er nog wortels aan? moet ik nog bijzonders doen als ik ze uit de grond haal en hoe moet ik ze precies opslaan?

Wat houdt de behandeling in "net zoals bij de Dahlia's"?
donderdag 18 oktober 2007 - 20:19
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dat houdt in: droog overwinteren en af en toe controleren. Vorstvrij, in een doos in kranten gepakt.
zondag 21 oktober 2007 - 22:46
RogerElise

RogerElise

vandaag een canna uit de grond gehaald. wat bleek: het was een knots van een bol met veel jonge bollen/uitlopers: hij is misschien wel 5-8x zo groot geworden. kan ik die er afhalen en zo ja wanneer?

wat moet ik controleren als ik hem droog overwinter?
maandag 22 oktober 2007 - 21:27
jp

Jp

1) wintercontrole : zorgen dat de knol niet rot & andere knollen aantast

2) delen = mogelijk bij oppotten na de winter, zorg er wel voor dat elk deel een groeipunt heeft

Veel succes
dinsdag 23 oktober 2007 - 13:51
RogerElise

RogerElise

er zit nu nog veel grond aan de bol. moet dit eraf?
dinsdag 23 oktober 2007 - 19:07
peetje

Peetje

hallo, wij hebben ze vorig jaar laten staan om te kijken wat er zou gebeuren! we hebben ze bedekt met paardenmest en dit jaar hebben we zeer mooie, grote cannas gehad. Volgens mij moet je ze niet binnennemen.groetjes petra
vrijdag 26 oktober 2007 - 06:43
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik heb al beide gedaan. Laten staan en afdekken en binnen overwinteren. Deze die ik liet staan kwamen wel achter dan deze die ik dan in de verranda van mijn papa kon laten groeien voor ik ze buiten zette.
Ik had dit jaar wel niet veel bloemen!? Ben wel verhuisd en heb nu niet zoveel zon meer !?? Ze stonden ook in potten waar het overtollige water niet echt uitkon! en met door de regen stonden ze regelmatig nat waardoor ik ze ook geen water met meststof kon geven.....................
vrijdag 26 oktober 2007 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon