menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia met bloemen

Ga naar meest recente reactie

DannyC

DannyC

Wie weet waar ik planten kan aanschaffen van Streliza? Mijn vrouw is dol op naar zij zegt ooievaarsbek.
Ze zou graag reeds een plant met bloemen hebben.
Hopelijk enige reactie.
donderdag 27 juli 2006 - 08:12
cetinel

Cetinel

ooievaarsbek
je kan de plant wel es kopen bij bloemisten...heb m zelf al een paar keer gezien
ze noemen het ook paradijsvogelbloem...
donderdag 27 juli 2006 - 19:19
ines

Ines

Hier kopen wij ooievaarsbek als zijnde een buiten geranium...
Strelizia is eigenlijk een pot-of kuipplant.
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=900
Groetjes,ines
donderdag 27 juli 2006 - 19:28
Fons

Fons

Strelitzia reginae of paradijsvogelbloem is normaal een voorjaarsbloeier en zult ge momenteel moeilijk in bloei kunnen aanschaffen,maar soms worden uitgebloeide strelitzia voordelig aangeboden,dus even rondkijken, bij goede verzorging zijn ze gemakkelijk terug in bloei te krijgen.

Groetjes Fons.
donderdag 27 juli 2006 - 21:27
ines

Ines

U kan ook proberen er eentje zelf te zaaien
hier zijn de zaadjes te koop:
http://home.hetnet.nl/~r.mveloo/plantenlijst_en_zaden.htm
grtjs,ines
donderdag 27 juli 2006 - 23:22
Fons

Fons

Uit zaadjes gekweekt moet men 4à 5 jaar wachten vooralleer men bloemen heeft.

Groetjes Fons.

donderdag 27 juli 2006 - 23:36
louise

Louise

Hallo

Ik heb dit voorjaar een strelitzia gekocht, zonder bloem.
Hoe oud moet de plant zijn om bloem te krijgen?
Wat doe je in de winter?
graag een antwoordje van een kenner?
bedankt.
zondag 30 juli 2006 - 15:41
Fons

Fons

Louise,indien ge de plant bij een tuincertra aangekocht hebt zal hij wel boeirijp zijn ong 1,50 m hoog.
Tijdens de winter strelitzia licht overwinteren bij temp omstreeks 15°c,potkluit bijna droog houden,vanaf April moet ge de bloemknop zien verschijnen uit het jongste blad,vanaf dan gelijdelijk meer water toedienen en af en toe plantenvoeding.

Groetjes Fons.
zondag 30 juli 2006 - 20:47
Victor44

Victor44

Ik heb de 2 soorten (de oranje-blauwe,en de donkerblauwe)dit jaar in bloei, te koop zien staan bij tuincentrum Van Goidsenhoven in Holsbeek bij Leuven.
zondag 30 juli 2006 - 21:48
louise

Louise

hallo
de plant is ong 50 cm hoog, heeft twee "stammetjes" met elk 6 bladeren.
maandag 31 juli 2006 - 18:42
cvb

Cvb

dus je moet gans de winter geen water geven of toch een beetje en lekker warm houden en licht.
en dan zou je bloemn moeten hebbe in het voorjaar

mvg cvb
zondag 26 oktober 2008 - 18:33
danny2

Danny2

Heb hier een 5-tal grote planten staan en zie momenteel de knoppen al verschijnen. Let er vooral ook op dat je de buitenste bladeren niet afdoet vooraleer ze volledig verdort zijn, want de bloemen komen niet in het midden maar uit de oksels van de zijbladeren. Verwacht de eerste bloei dus ergens in januari.
En cvb, kan al raden waar je die plantjes gekocht heb, ben ook daar geweest van 13 tot15u.

groetjes danny
zondag 26 oktober 2008 - 18:41
cvb

Cvb

ja bij canna banana ik heb daar 240 km moeten voor ijden maar twas wel de moeite.

ter zake; ik heb nu juist de planten uit de pot gehaalt omdat ik vond dat de planten het niet goed deden.
de bladeren kwamen niet mooi er zitten zelf 2 bladeren te gelijk die uitkomen en plts stoppen ze met groeien,

raar ik weet niet wat ik mis doe,.

ze staan nu op de zolder aan het venster (zuiden), waar het ongeveer snacht 10 graden is (cv).
dus en ik heb ze nu net een klein beetje water gegeven omdat ze juist verplant zijn potgrond en grondverbeteraar en gemengeld met agrekkorrels,

ik heb echt hulp nodig denk ik om die plant te laten bloeien, en zeggen dat ik vroeger(2 jaar geleden) 200 tal orchideeen had, en die onozele plant krijg ik niet in bloei, grrrrrr...

mvg cvb
zondag 26 oktober 2008 - 19:25
Botanist

Tekst aangepast

Botanist

Iets dat mij noemenswaardig lijkt is dat Strelitzias een heel diepe pot verkiezen omdat hun wortels de diepte in gaan. Hier even een foto van mijn 5-jarige zaailingen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 27 oktober 2008 - 14:54
xride1

Xride1

hallo,
momenteel staan er te koop, met bloemen in, bij tuincenter pelckmans in lommel.
Per 3 en 4 stuks in pot.
Momenteel staat er bij nog een pot in bloei, 1 bloem is net verwelkt en 2 staan nog te pronken.
groetjes,
Daniëlle
woensdag 29 oktober 2008 - 09:09
Fransh

Fransh

bij mij staan er op dit moment ook de eerste bloemen open.de eerste bloemtak heeft een dubbele bloem.de strelitzia heeft wel heel het jaar in de serre gestaan , misschien dat de bloei dit jaar daardoor zo vroeg gekomen is.
gr Frans
woensdag 29 oktober 2008 - 21:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon