menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woelmuizen bestrijden

Ga naar meest recente reactie

Wewe

Wewe

Hallo,
Weet er iemand hoe ik woelmuizen kan bestrijden in mijn tuin? Die beestjes knagen aan de wortels van jonge bomen en gaan met volledige papavers gaan lopen. Ze trekken ze in de grond zoals Bugs Bunny doet met wortels. Eerst denk je dat het spookt, tot je de gangetjes vindt.

Ik heb totaal geen idee hoe dit aan te pakken. Ik heb een hond, dus vergif leggen is niet zo vanzelfsprekend. De boel dynamiteren lijkt me wat drastisch, alhoewel ik die rotbeestjes maar al te graag met een knal zou willen verwijderen. En de katten van de buren zijn blijkbaar allemaal verwende nesten die nog nooit een muis van dichtbij hebben gezien, laat staan ze gepakt.

Iemand suggesties?

Werner
dinsdag 17 juli 2007 - 22:52
annd6

Annd6

Werner,

ik heb hetzelfde probleem, er ligt een open veld met waterloop achter ons en het wordt vaak bezocht door veldmuizen en af en toe een woelmuis.
Ik heb ook een hond maar ik ben sowieso geen voorstander van gif.
In de betere dierenzaak vind je deze vallen, ze werken erg goed als je koeken met chocolade gebruikt als lokaas of zelfs een stukje chocotof!
Ik zet de muizen dan uit in een natuurgebied hier in de buurt.
Roofvogels zoals uilen en ik tevreden!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=hp+photosmart+735&make=Hewlett-Packard]hp photosmart 735 at 2007-07-17
Groetjes
Ann
dinsdag 17 juli 2007 - 23:45
an

An

krijg je dan niet meer op dat lekkers af
ik heb een veltmuisje hooguit 4 tot5 cm lang
die ging ondermijn huis en dan steeds de tuin weer in gaatje met purschuim dicht gemaakt maar dat
helpt ook niet is al weer open gevreten
je ziet hem gewoon lopen
daar wordt ik gek van
gr an

volgens mij heb ik er maar 1
maar ik wil er ook van af nu
heb ik gehoordt dat er in bouwmarkten aparaatjes bestaan die een piep toon geven wij horen ze niet die de muisen 500meter uit de buurt houd van dat apparaatje af
ik moet er ook nog een kopen
woensdag 18 juli 2007 - 09:13
annd6

Annd6

An,

dat apparaatje ken ik niet.
Als je het gekocht hebt laat me dan maar eens weten of het werkt.
Groetjes
Ann
woensdag 18 juli 2007 - 09:24
an

An

zal ik doen ,die man die hier was tijdens de renauvatie en die schuimblokjes onder ons huis legde zei nu heb je geen last van muisen meer hij woonde geloof ik ik brabant,
maar die stomme veltmuis gaat welvia buiten onder het huis dus?????
er bestond er ook een voor mollen zei hij
ik moet ook nog op pad er voor
want volgens mij heb ik er ook een op zolder zegt mijn zoon
daar slaapt hij ik zeg je moet dan ook geen eten laten liggen
want volgens mij komen ze ook af op zijn konijn en tamme rat
gr an
woensdag 18 juli 2007 - 09:29
hildavw

Hildavw

We hebben een tijd op zolder en in de garage muizen gehad.
Toen hebben we zo van die "dingen" gekocht die onhoorbaar voor ons piepgeluiden afgeven die de muizen afschrikken.
Sindsdien hebben wij er geen meer gezien.
Maar dat gaat dus wel over binnen hé.
Ik denk dat we die in een tuin- of doe-het-zelfcentrum hebben gekocht.
Werkt op batterijtjes, met een klein verklikkerlichtje, zodat je kunt zien wanneer de batterijtjes op zijn.

Hilda
woensdag 18 juli 2007 - 11:45
Pieter

Pieter

Mja als je zoon een tamme rat en een konijn in huis heeft zou ik toch erg opletten hoor met zo'n ultrasoon geluid. Het zou me niet verwonderen dat die beesten dat ook horen en die zitten vast in hun kooi... compleet zotgedraaid zullen die worden...
woensdag 18 juli 2007 - 11:48
an

An

daar had ik nog niet aan gedacht is een goeie van jou pieter
zal dat ook is na vragen
gr an
woensdag 18 juli 2007 - 14:42
David001

David001

Hoi,

ik heb ook sinds deze winter last van woelmuizen of woelratten. Ik heb al verschillende vallen geplaatst maar heb er geen gevangen. Vandaag vond ik er wel één die was verdronken in een potje met water.

Ultrasonische klanken met zo'n apparaatje werken wellicht maar tijdelijk maar misschien net lang genoeg om de winter te overbruggen. in de lente is er meer voedselvoorraad.

Is er iemand die een effectieve manier heeft gevonden om ze te bestrijden? Muizen op zolder zijn niet dezelfde als de woelmuizen. Deze laatste dien je op een effectieve manier te bestrijden.

om te beginnen:

1.welk gif werkt doeltreffend want gewoon muizenvergif mag je vergeten
2.lokaas zoals brood, wortelen lijken ook niet te werken. Welke opties zijn er dan nog?

Woelmuizen eten alleen wortels van planten en bomen.
Bij de boerenbond Aveve hebben ze een doeltreffend vergif gehad maar deze werd uit de handel genomen vanwege "te gevaarlijk."

Ik denk dat ik zeker eens zo'n apparaatje ga halen om te kijken of deze onruststokers een tijdje wegblijven.
zaterdag 22 januari 2011 - 15:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon