menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten in pot

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Naast het huis is een tochtige doorgang. De lange doorkijk wil ik doorbreken met 2 terrasplanten in pot. Tot nu heb ik daar 2 bamboeplanten gehad en die voldeden prima een aantal jaren maar zijn nu toch doodgegaan (door de tocht?). Ze werden niet te breed en niet te hoog (2m). We moeten er toch nog wel tussen door kunnen. De gang is 2m breed, maar de potten staan niet naast elkaar. De een staat links en de ander rechts van het pad. Toch ontnemen de planten op die manier de doorkijk naar achter en dat zou zo moeten blijven. Wie heeft er een goed idee om wat anders in de blauwe potten met een doorsnede van 30cm te zetten?
zondag 1 juli 2007 - 00:44
boomvaren

Boomvaren

Hallo Jo,

Ik weet niet als je met we moeten er nog een doorgang hebben bedoeld; we moeten de potten kunnen weg nemen zodat we de volle twee meter kunnen gebruiken of ben je al kontent als je er lanks kan paseren met Bv. een kruiwagen?
In het laatste geval kun je een sluis maken met een haag, Bv. Legustrum. Met sluis bedoel ik:
Je begint Bv. van rechts met 1,20 m haag te planten en laat links 80 cm over als doorgang. Het zelfde herhaal 1m daar achter maar andersom. Zo moet je S-bochten om door te gaan met het voordeel dat de wind gebroken wordt en het zicht naar achter geblokeerd.

Groetjes,
Danny
zondag 1 juli 2007 - 02:01
JovanDreumel

JovanDreumel

Nee, de doorgang is helemaal bestrating, waar we met de fiets e.d. door heen moeten. Er is helemaal geen open grond en toch moet de doorkijk een beetje belemmerd worden. Er zijn twee mooie blauwe sierpotten en die moeten weer beplant worden, omdat de bamboe dood is. De bamboe had ook gebloeid, maar dat had hij vorig jaar op meer plaatsen gedaan en die is overal dood gegaan.
zondag 1 juli 2007 - 03:28
Tine

Tine

Je zou in die potten gaas kunnen doen en dat gaas bovenin naar elkaar toe kunnen buigen en het laten begroeien met klimop.

Tine.
zondag 1 juli 2007 - 06:42
JovanDreumel

JovanDreumel

Tine, dit vind ik nog wel een aardig idee. Hedera kan immers vanalles verdragen, ook tocht. Er kan langs opgelopen worden en het is nog aardig bij te houden ook. Ik heb de vraag gesteld namens onze achterburen. Ik zal ze dit eens voorstellen.Bedankt voor de tip.
maandag 2 juli 2007 - 15:34
Tine

Tine

Wat ook wel leuk is om inplaats van een boog, twee zuilen van gaas met klimop te maken. De kans dat het gaas de zwaarte niet aankan, is dan vrijwel verdwenen als je stevige staanders gebruikt, welke door het gaas heen gaat en je kunt met lange voorwerpen toch gemakkelijk door het gangetje.

Tine.
maandag 2 juli 2007 - 19:06
JovanDreumel

JovanDreumel

Tine,
Dat laatste was ik al van plan, omdat de potten niet naast elkaar staan. Maar de een staat rechts en de andere verderop links.
maandag 2 juli 2007 - 22:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon