menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beplanting naast trap

Ga naar meest recente reactie

jhmtk

Jhmtk

Hallo,
Wij zijn in het gelukkige bezit van een grote tuin.
Sinds kort hebben wij een trap naar een dieper gelegen stuk bos (1.50m verschil)
De hele wal heb ik beplant met klimop maar we hebben nu niet voor niets een trap
en ik wil daar graag iets moois naast.

Ik zal zelf te denken aan een laagblijvende struik welke groen blijft en iets bloeiends, liefst heel lang bloeiend. Wie heeft er suggesties??

Hierbij een foto van de trap om een idee te krijgen.

[afbeelding verwijderd niet-https]


wie helpt??
met vriendelijke groet,

Marianne
woensdag 20 juni 2007 - 04:32
Esem

Esem

Vinca ninor,pachysandra,
als het mag woekeren,authunia.
Gr Esem
woensdag 20 juni 2007 - 09:48
Fons

Fons

Hortensia,zeer lang bloeiend doch niet wintergroen.
Azalea,kort bloeiend en niet wintergroen.
Rhododendron, kort bloeiend maar wintergroen in deze gevallen moet de grond verzuurd worden en zal de trap gedeeltelijk verborgen zijn.
Verschijdene soorten hosta´s maar verdwijnt in de winter, arum italicum is dan weer een soort die afsterft tijdens de zomer maar wintergroen is, een combinatie van beiden is een goede oplossing, in dit geval zal uw trap zichtbaar blijven voor de omgeving.
donderdag 21 juni 2007 - 02:52
jhmtk

Jhmtk

Ik zat zelf ook al aan hortensias te denken, maar hoe lang bloeien ze (de langst durende dan)?

m.vr.gr.Marianne
donderdag 21 juni 2007 - 05:07
Fons

Fons

Vanaf juni en de bloemen kunnen aan de struik blijven tot oktober met tussendoor veel kleurnuancens en op het laatst kunnen ze afgesneden worden om de ganse winter als droogbloem te functioneren.
donderdag 21 juni 2007 - 06:42
jhmtk

Jhmtk

Kunt u mij misschien aangeven welke soort hortensia zo lang bloeit?

m.vr.groet marianne
vrijdag 22 juni 2007 - 02:31
sylvain

Sylvain

Beste Marianne heb je al eens gedacht aan de hosta,s ge zit daar zoals ik kan zien in een perfecte positie in de schaduw of half schaduwen ge moogt toch denken dat ge drie a vier maanden de bloem erin hebt en als ze een paar jaar zijn gaat ge het volledig dicht staan hebben met prachtige planten.
en dan hieren daar een viburnum tinus die bloeit dan van september tot april dan heb je een pracht van een border die zomer en winter bloeit
vrijdag 22 juni 2007 - 03:48
jhmtk

Jhmtk

Beste Sylvain,

het toeval wil dat ik het al helemaal uitgedacht had, namelijk de viburnum tinus en de rode mispel, maar helaas mijn mannetje had niet van witte bloemen
donderdag 28 juni 2007 - 03:15
hildavw

Hildavw

De glansmispel is misschien ook een mogelijkheid.
Hij is bladhoudend en heeft mooie kleuren.
Hilda
zondag 1 juli 2007 - 02:02
ines

Ines

Nog een ander is Skimmia er is gans het jaar iets te zien van bloei, wintergroen en geen werk aan.
Is een echte schaduwplant.
maandag 9 juli 2007 - 23:59
jhmtk

Jhmtk

Hoi Ines,

Kan de Skimmia ook gesnoeid worden, zodat we hem redelijk laag kunnen houden?

m.vr.gr.Marianne
dinsdag 10 juli 2007 - 04:17
ines

Ines

Hoi, de eeste jaren is het niet nodig want het is een trager groeier. U kan na x aantal jaren uitdunnen
met een beurtrol de takken inkorten maar U zal zien dat het zeer lang duurt. Ik kweek soms die soorten en er staan er hier die 7 jaar staan waar ik niets moet snoeien. Ik heb 3 jaarse die nog altijd
40cm zijn. Ik weet dat ze zeer veel voldoening schenken kwa bloei, geur en kleur.
dinsdag 10 juli 2007 - 20:40
jhmtk

Jhmtk

dit is een goede tip, deze neem ik zeker mee,bedankt!
woensdag 11 juli 2007 - 02:21
ines

Tekst aangepast

Ines

En als U stekken nodig hebt dan laat U ietske weten (ps: ik stuur wel geen stekken meer op met de post)
Witte en donkerroze heb ik.
...heb ook altijd Geranium, doorlevend en groenblijvend in de winter liggen die ik te veel heb, ook geen omkijken naar en ze blijven op hoogte, na 3 jaar wel uit te dunnen.
woensdag 11 juli 2007 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon