menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laag groenblijvend plantje gezocht

koi1206

Koi1206

Ik ben op zoek naar een plantje hetwelk groen blijft in de winter en zo laag mogelijk. De bedoeling is dat dit lijkt op mos. De plaats waar dit dient te komen staat in volle zon, vandaar dat ik geen mos kan gebruiken. Het platnje zou ongeveer een 6 m2 dienen te bedekken en aan elkaar sluiten. Hebben jullie suggestie. Laat maar horen.
zaterdag 9 juni 2007 - 16:30
minouke

Minouke

ik heb verleden jaar kruiptijm "doone valley" geplant en groeit al overal goed toe; mag zelfs licht belopen worden en dan ruikt het lekker naar citroen. Bloeit met lilabloempjes in juni/juli heeft wel volle zon nodig en naar het schijnt is loopkamille ook een goed alternatief

zaterdag 9 juni 2007 - 16:49
annis

Tekst aangepast

Annis

Een alternatief voor mos is eventueel Sagina subulata. Leptinella een plantje met een veervormig blad blijft zeer laag en bloeit met kleine bloemhoofdjes die lijken op een klein knoopje.Acaena- stekelnoot blijft ook laag en is er in twee soorten grijsgroenblad en groenroodblad.We gebruiken deze bodembedekkers ook in onze Oosterse tuin ter vervanging van mos.Herniaria glabra blijft heel laag en vormd bijna geen bloemen.
Dit zijn plantjes die groen blijven.
Annis
zaterdag 9 juni 2007 - 22:51
koi1206

Koi1206

Bedankt voor de nodige info. Ga alles eens opzoeken en zien wat het beste past.
maandag 11 juni 2007 - 15:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon