menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zitmaaier STIGA 11E

Ga naar meest recente reactie

ChristD

ChristD

Hallo,
Ik ben in het bezit van een STIGA 11E met Briggs and Stratton motor van 11,5PK. Machine werkte heel goed tot enkele dagen geleden... Bij het opstarten blijft hij op heel hoge toeren draaien. Wat opzoekwerk leerde me dat het te maken kon met het regulatorsysteem waarbij automatisch het toerental van de motor beperkt/geregeld wordt. Ik heb het volledige systeem nagezien en gesmeerd waar nodig alsook een nieuwe originele regulatorveer gemonteerd aangezien de oude volledig verroest en geen spanning meer had.
Helaas zonder succes... Wat me ook eigenaardig lijkt, is dat als ik de gasklep manueel beweeg, de motor niet reageert maar in hoge toeren blijft draaien.
Heeft er iemand tip want de zitmaaier wordt in de winter gebruikt om plaatjes op te ruimen ?
Vriendelijke groeten,
Christ
zondag 8 december 2024 - 10:21
PeterC

PeterC

De regulator lijkt me toch het probleem. Je hebt het mechanisme gereinigd maar heb je ook gechecked of het wel werkt?
Wat bedoel je precies met het handmatig bedienen van de gasklep?
maandag 9 december 2024 - 20:05
ChristD

ChristD

Beste PeterC,
Intussen nog wat verder gezocht... Probleem gevonden en opgelost! Kleine vijsjes van de gasklep zijn verdwenen waardoor de gasklep vastzat op volledig geopende stand. Hopelijk hebben de vijsjes geen schade toegebracht aan cilinder ed. Dit weekend eens proberen gedurende langere tijd.
Motor getest en doet weer alles naar behoren.
Vriendelijke groeten,
Christ
vrijdag 13 december 2024 - 10:40
PeterC

PeterC

Goed dat je de oorzaak gevonden hebt en het probleem hebt kunnen oplossen.
Welke vijsje bedoel je precies? Die waarmee de gasklep zelf bevestigd is op de draaias binnen de carburator?
Als het dat is, dat lijkt me wel een heel zeldzaam fenomeen.
donderdag 19 december 2024 - 19:51
ChristD

ChristD

Beste PeterC,
Inderdaad deze 2 vijsjes . Dat zal inderdaad een heel raar fenomeen zijn. De vijsjes zelf zijn geborgd (dmv borgmiddel LoctTite).... Gelukkig had ik enkele afgedankte carbuaratoren liggen en de passende vijsjes gevonden.
Fijne Feestdagen,
Christ
donderdag 26 december 2024 - 19:09
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 4? (beveiligingscontrole) *