Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
Ik ben in het bezit van een STIGA 11E met Briggs and Stratton motor van 11,5PK. Machine werkte heel goed tot enkele dagen geleden... Bij het opstarten blijft hij op heel hoge toeren draaien. Wat opzoekwerk leerde me dat het te maken kon met het regulatorsysteem waarbij automatisch het toerental van de motor beperkt/geregeld wordt. Ik heb het volledige systeem nagezien en gesmeerd waar nodig alsook een nieuwe originele regulatorveer gemonteerd aangezien de oude volledig verroest en geen spanning meer had.
Helaas zonder succes... Wat me ook eigenaardig lijkt, is dat als ik de gasklep manueel beweeg, de motor niet reageert maar in hoge toeren blijft draaien.
Heeft er iemand tip want de zitmaaier wordt in de winter gebruikt om plaatjes op te ruimen ?
Vriendelijke groeten,
Christ
De regulator lijkt me toch het probleem. Je hebt het mechanisme gereinigd maar heb je ook gechecked of het wel werkt?
Wat bedoel je precies met het handmatig bedienen van de gasklep?
Beste PeterC,
Intussen nog wat verder gezocht... Probleem gevonden en opgelost! Kleine vijsjes van de gasklep zijn verdwenen waardoor de gasklep vastzat op volledig geopende stand. Hopelijk hebben de vijsjes geen schade toegebracht aan cilinder ed. Dit weekend eens proberen gedurende langere tijd.
Motor getest en doet weer alles naar behoren.
Vriendelijke groeten,
Christ
Goed dat je de oorzaak gevonden hebt en het probleem hebt kunnen oplossen.
Welke vijsje bedoel je precies? Die waarmee de gasklep zelf bevestigd is op de draaias binnen de carburator?
Als het dat is, dat lijkt me wel een heel zeldzaam fenomeen.
Beste PeterC,
Inderdaad deze 2 vijsjes . Dat zal inderdaad een heel raar fenomeen zijn. De vijsjes zelf zijn geborgd (dmv borgmiddel LoctTite).... Gelukkig had ik enkele afgedankte carbuaratoren liggen en de passende vijsjes gevonden.
Fijne Feestdagen,
Christ