menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kattestaarten

Ga naar meest recente reactie

Jerti

Jerti

Hey,

Ik wil deze week gras zaaien in mijn tuintje. Nu moeten we eerst het onkruid verwijderen, dit is geen probleem, maar nu zag ik vandaag dat daar veel kattestaarten tussen staan. We hebben die nooit in onze tuin gehad, en nu ineens met hopen. Ik heb gehoord dat die heel moeilijk te verwijderen zijn. Dat de wortel heel diep zit.

Hoe verwijder ik ze best? En hoe zorg ik dat ze wegblijven?

Groetjes
Jerti
maandag 28 mei 2007 - 03:05
wildep

Wildep

Beste,
Ik probeer tevergeefs al 2 jaar kattestaart uit te steken maar het wordt alleen maar erger .
Ben vandaag naar een tuinbouwschool geweest en heb de vraag over het verwijderen van kattestaart gesteld aan een praktijkleraar . Hij gaf mij de naam van 2 produkten om te sproeien :Kid Allees en Glyfall.
Ik heb een stuk van mijn tuin bedekt met 3 lagen karton met daarop verhakselt hout en ben benieuwd als dat de kattestaart kan versmachten .
Groeten
wildep
maandag 28 mei 2007 - 03:37
Patje06

Patje06

Beste,

Wat de kattestaarten betreft in je tuin kan je deze best eerst behandelen met Round-up of een gelijkaardig produckt zoals gkialka of glyfall maar zeker geen kid allees want dat heeft een lange nawerking in de bodem en zou er voor zorgen dat er geen gras uitkomt. Behandel de kattestaart met een dosis van 24ml glialka per liter water en wacht 7 dagen om je terrein te bewerken. Alvast veel tuin plezier.
maandag 28 mei 2007 - 05:08
Patje06

Tekst aangepast

Patje06

Beste,

Wat de kattestaarten betreft in je tuin kan je deze best eerst behandelen met Round-up of een gelijkaardig produckt zoals glialka of glyfall maar zeker geen kid allees want dat heeft een lange nawerking in de bodem en zou er voor zorgen dat er geen gras uitkomt. Behandel de kattestaart met een dosis van 24ml glialka per liter water en wacht 7 dagen om je terrein te bewerken. Alvast veel tuin plezier.
maandag 28 mei 2007 - 05:08
deHaan

DeHaan

Kattestaarten moet je niet bespuiten met roundup, maar met M.C.P.A
dinsdag 29 mei 2007 - 01:58
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Zeker geen roundup gebruiken, het is slecht voor het millieu, voor Uw en mijn gezondheid, en voor onze nazaten (mogen we die krijgen) DIE willen ook nog in een schoon en leefbare wereld leven, misschien dat we er voor kunnen zorgen dat ze nog schoon water uit de kraan kunnen halen, dit klinkt hard maar zeer de moeite waard om hier rekening mee te houden, ik verwijder nog liever een aangetaste plant dan dat ik vergif moet spuiten, ik denk als iedereen er een beetje rekening mee wil houden, we de kinderen nog een bloem kunnen laten bewonderen in de natuur, en dat we ze straks geen foto's hoeven tonen, met de woorden... (DEZE BLOEMETJES GROEIDE VROEGER IN DE TUIN) maar we wilde graag spuiten!!!! niet doen aub. er bestaat alleen schadelijk vergif, wat schadelijk is voor onkruid en insecten kan de natuur geen goed doen.
dinsdag 29 mei 2007 - 04:49
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

oeps, foutje sorry
dinsdag 29 mei 2007 - 21:50
hildavw

Hildavw

Diep spitten en uittrekken, veel werk, maar het beste en properste resultaat, zonder vervuiling !
dinsdag 29 mei 2007 - 23:16
pawprints

Pawprints

Ik heb last van kattestaarten in onze oprit (steentjes gelegd op wat gegoten beton), die dingen blijken megasterk te zijn, is moeilijk om met wortel en al uit te krijgen
woensdag 15 augustus 2007 - 00:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon