menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruiddoek

Ga naar meest recente reactie

Bjorn78

Bjorn78

Ik heb in mijn tuin enkele onkruiddoeken gelegd (met daarop boomschors) hebben jullie tips hoe ik de zijkanten kan afwerken, zodat er toch geen onkruid tussen de kanten kan komen opduiken.
Nu liggen er vooral wat bakstenen op (als gewicht) ik was al aan het denken aan piketten voor een tent.
Zo zou ik ook graag onder mijn Fagus haag onkruiddoek aanbrengen, enkel gaat het om zo'n 75lopende meter en lijkt het me niet zo praktisch...

Te gek forum trouwens, al heel wat leesplezier gehad,...
vrijdag 25 mei 2007 - 16:46
Esem

Esem

Bjorn,
ik zou als ik jou was een dik pak hakselmateriaal onder je haag leggen ,en om de zoveel jaar een beetje bij leggen oogt mooier en makkelijk in onderhoud.
Althans zo heb ik het toch gedaan
Ik stuur een foto mee zodat je kan vergelijken.
Gr Esem,


[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 25 mei 2007 - 18:31
Plantadvies

Plantadvies

Je zou het doek kunnen ingraven aan de zijkanten. Geul maken aarde erop en dan weer een laagje boomschors. Het gaat tenslotte maar om een randje. Doek onder de haag zou kunnen, maar is wel een werk. Dat betekent inknippen rondje eruit halen voor rond de stam en dan weer terug slaan.
vrijdag 25 mei 2007 - 18:33
Bjorn78

Bjorn78

Lijken me beide 2 goede oplossingen!
dinsdag 29 mei 2007 - 02:26
hildavw

Hildavw

Denk er wel aan dat je als je gaat snoeien dan een doek of plastiek moet leggen onderaan de haag, want anders is het wreed moeilijk om het snoeisel te verwijderen !
Hilda
dinsdag 29 mei 2007 - 23:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon