Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo! Net nadat ik in een groot deel van de tuin DCM schierschors tussen de planten heb gelegd, zag ik ergens een foldertje liggen waarop uitgelegd werd dat vaste planten het niet goed doen in schors omdat het de bodem verzuurt... Wel balen! Daarop ben ik wat gaan surfen op internet en ik vind verschillende meningen. Omdat de vertering zo traag gaat, zou het volgens sommigen niet echt een probleem zijn... Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn? Ik heb nog wat vaste planten te planten maar vraag me af of ik de zakken sierschors die ik nog heb niet beter zou gaan omruilen voor iets anders? Alvast bedankt voor jullie tips
Daar zou ik mij niet al te veel zorgen over maken. Vertering van schors gaat langzaam en bovendien kunnen de meeste vaste planten prima over weg met grond die wat zuurder is.
Sierschors is juist goed als we zo'n droge zomers hebben. De bodem gaat minder snel uitdrogen. Je hebt ook veel minder onkruid. Ik wil niet meer zonder.