menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras groeit niet overal gelijk

Tuinier_beginneling

Tuinier_beginneling

Hallo allemaal,

Mijn gras (ja het is maar een postzegel) groeit al vanaf het begin niet gelijkmatig. De delen in de schaduw en langs de randen groeien wel goed. De grote rood omcirkelde plek blijft achter in groei en lijkt nu ook dor, wat is hier aan te doen?

Sinds terugkomst van vakantie genoeg water gehad. Ik heb sinds de aanleg ongeveer elke 2 week gemaaid. De grasmaaier is altijd zo ingesteld dat het gras zo lang mogelijk blijft. Ik heb ook nog nooit kunstmest gebruikt.

De kleine rood omcirkelde plek is dor/geel door waarschijnlijk kattenpis. Is hier nog iets aan te doen?

Groeten en bedankt alvast voor de reacties.

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 12 augustus 2022 - 16:30
leerling

Leerling

Bij deze hitte+droogte ziet ons "gras" er totaal verdord uit. Zelfs klaver, madeliefje, ereprijs, kruipende boterbloem, schijnaardbei ... vind ik nergens meer. Diepwortelende planten als duizendblad, wilde peen en kaasjeskruid houden het momenteel hier (=droge zandgrond) wel nog vol.

Door de klimaatcrisis gaan hittegolven als deze het nieuwe "normaal" worden. Misschien vind je dit cru, maar als je een egaal groen grastapijt een meerwaarde vindt voor jouw tuin, kan ik je alleen maar aanraden om kunstgras te leggen. (Mijd dan wel een ondergrond van rubberkogeltjes, omdat die mogelijk kankerverwekkend zijn.)
zaterdag 13 augustus 2022 - 02:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon