Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We hebben een grasperk van 2,5 are we hebben sinds vorig jaar een bosch indigo 700 in gebruik. De installatie is toen door bosch gedaan, was een actie. Nu eind juni rijdt de robotmaaier uit maait de randen en vervolgens een deel van het gazonperk en is toen gestopt. De melding is begrenzingsdraad draad niet gevonden en deze melding blijf ik krijgen. Ik neem contact op met bosch en doe enkele checks die zij voorstellen, oa de de draad doormeten om te zien of er geen breuk is, er is geen breuk. En moet ik hen foto’s bezorgen van de opstelling, die is volgens hen goed. Bosch laat mijn weten dat het toestel binnen moet voor nazicht. Na 2 weken ontvangen we ons toestel terug met de mededeling dat er niets met het toestel mis is en dat ze een software update hebben gedaan. We installeren het toestel terug op dezelfde plaats en hij begint te maaien eerst de randen en vervolgens begint hij aan het grasperk, rara na een deel gedaan te hebben stopt het maaien en terug ge melding draad niet gevonden. Ik neem terug contact op en moet weer de checks die zij zeggen doen en hen de foto’s bezorgen van de installatie. Nu moet ik mijn laadstation van hen 20 cm achteruit plaatsen en dan zou het terug werken. Omdat het toestel ge-update is moet de achterkant van het toestel 30 cm van mijn afboording staan. Ik heb nu gevraagd of ze mij kunnen garanderen dat het probleem dan is opgelost maar krijg geen antwoord.Deze uitleg lijkt mij niet logisch. Heeft nog iemand dit voor? En kan dit een oplossing zijn?
Ik ken het Bosch toestel niet, maar wij hebben eerder een Robomow RL2000 gehad en nu hebben we een Husqvarna 420.
Bij beide toestellen, als ik ze ergens werkeloos in de tuin vond met de melding "begrenzingsdraad niet gevonden" dan was er effectief elke keer echt iets mis met de begrenzingsdraad: draad onderbroken. Meestal had ik dat zelf veroorzaakt bij het verwijderen van onkruiden in de gazon, alhoewel de Robomow er ook een paar keer in geslaagd is om zelf de begrenzingsdraad door te snijden.
OK, dat helpt jou niet verder.
Ik ben het met je eens dat die 20cm afstand tussen laadstation en begrenzingsdraad een beetje vreemd klinkt. Noch bij de Robomow, noch bij de Husqvarna is dat vereist. Maar misschien staat het bij de Bosch effectief in de gebruikershandleiding. Kijk je dat eens na?
Hoedanook, als het niet teveel moeite kost zou ik het station verplaatsen zoals de mensen van Bosch dat vragen. Is het probleem daarmee niet opgelost dan is het weer aan hen om je verder te helpen.
Waar heb je je toestel gekocht, en dan bedoel ik in algemene termen: een lokale dealer, of via de invoerder, of via een online shop?
Ik koop dergelijk toestel altijd bij een lokale dealer waarvan ik kan terugvinden dat die al jaren het merk voert omwille van support bij problemen.