menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siergrassen zijn 'plat'

Ga naar meest recente reactie

Sproet84

Sproet84

Wie o wie kan mij helpen.

Vorig jaar siergras aangeplant, maart gesnoeid en ze kwamen allemaal weer mooi op. Na een heftige regenbui +/- 2 maanden geleden zijn alle siergrassen platgeslagen.
Ik had nog de hoop dat ze vanzelf weer overeind zouden komen, helaas.

Wie weet wat ik hieraan kan doen? Ze hangen allemaal over het pad heen wat lastig is.
Toch snoeien, opbinden meer of minder water. Ik weet het niet!

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 23 juli 2022 - 15:54
Marei

Marei

Dit is Stipa tenuifolia. In de loop van de zomer gaat het makkelijk plat, ik zou het afknippen net onder de bloeiaren en geen water geven; dit gras kan prima tegen droogte.
zaterdag 23 juli 2022 - 16:26
Peterplant

Peterplant

Zo te zien is het Stipa tenuissima. Dat is een grasje dat aangepast is aan zeer goed waterdoorlatende grond. Op arme, droge grond blijft ze compact en stevig, op te rijke grond wordt ze slap en topzwaar.
zaterdag 23 juli 2022 - 16:29
Tuinprins

Tuinprins

Is kenmerkend voor deze plant, wordt in de loop van de zomer bijna altijd een 'platte struif'.

Alternatief: Sesleria nitida.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 23 juli 2022 - 17:09
Sproet84

Sproet84

Hoi!

Dank voor jullie tips en info!

Voor nu ga ik ze bijknippen en dan maar eens in het voorjaar kijken of we toch geen alternatief willen gaan planten. Dan kunnen we ook weer genieten van onze paden

Groetjes, Kim
zondag 24 juli 2022 - 13:53
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Kijk eens naar carex morrowii. Die is wintergroen. Kan wel uitstoelen. En in het voorjaar gaat hij bloeien en dan mag je terugsnoeien. Er zijn heel wat soorten carex grassen.
zondag 24 juli 2022 - 14:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon